Konečne už aj u nás prší!

Aj keď to nie je žiadna sláva. Pod stromami je chodník stále suchý. No už bol aj mokrý, ale stačil vyschnúť a teraz prší, presnejšie popŕcha znovu. No iba tak, že pod stromy sa zatiaľ vody veľmi neušlo. Už niekoľko dní predpovedajú meteorológovia dažde. Dosť sa ochladilo, aj teraz ukazuje teplomer na balkóne iba pätnásť stupňov, no sem k nám ten dážď nie a nie doputovať. V predošlých dňoch sa niekoľkokrát z oblohy spustilo zopár kvapiek, ale tie nestačili ani dopadnúť na zem a už bolo po daždi. Až túto noc pršalo konečne trošku dlhšie.

Som vďačná za každú kvapku vody, ktorá spadne z oblohy, pretože môj záhon bol včera tak suchý, že som nedokázala do neho zaťať s motyčkou. Ako keby som bola chcela okopávať betón. Dnes by to už bolo, dúfam, oveľa jednoduchšie. Keď prestane mrholiť, pôjdem posadiť rastlinky, ktoré som si priniesla včera z Vilmuškinej záhrady.

prší

Teraz už budem pokračovať v článku, ktorý som nedopísala v nedeľu.

V piatok ráno som sa vybrala na najväčší bratislavský trh, aby som si kúpila nové kvety na balkón. Minisirôtky, ktoré som si z tohto istého trhu priniesla ešte niekedy koncom marca, mi už jedna za druhou svoj život odžili.  Zdá sa mi, že tie vlaňajšie vydržali oveľa dlhšie. Tieto tohoročné len z ničoho nič klesli a zvädli.

Namiesto nich som si priniesla kvety, ktoré som ešte nikdy na balkóne nemala. Obyčajné malokveté begónie, ktoré majú oficiálny názov begónia vždykvitnúca (begonia semperflorens). Bodaj by to bola pravda 🙂 Sú to vraj najvďačnejšie letničky. Kúpila som si tri, každú inej farby.  A k nim ešte dve verbeny (verbena officinalis), ktoré som už tiež veľmi dávno nepestovala. Uja predavača som sa zabudla spýtať, o aký druh ide. Predpokladám, že ťahavé asi nebudú. Tie som si kúpila dve, jednu bielu a jednu krásnej lososovej farby, akú som ešte doteraz nikde nevidela. Táto letnička pochádzajúca z Ameriky je veľmi dekoratívna a kvitne v mnohých farbách, dokonca i v rôznych farebných kombináciách. Naviac aj príjemne vonia.

DSCN1967b

DSCN2520b

DSCN2523b

DSCN2108b

DSCN2529b

DSCN2527b

Nákup som doplnila ešte jednou sadeničkou rozmarínu. Jeden už pestujem na záhone, možno tam pred zimou poputuje aj tento.

DSCN2111b

Už v predošlom príspevku som ukázala jednu fotografiu ružovej topoľovky, ktorá mi momentálne tiež kvitne na balkóne. Mala som ju vo veľkom kvetináči už vlani a keďže sa jej veľmi darilo, nechala som si ju aj pre túto sezónu. Bez problémov v tom kvetináči prezimovala a v lete nedostala  na rozdiel od tých, ktoré pestujem na záhone, ani tú hrdzavú chorobu.

DSCN2031b

DSCN2033b

DSCN2103b

DSCN2133b

Na viacerých fotografiách ste si možno niektorí všimli, že mám v jednom kvetináči rastlinky s malými fialovými kvietkami. O nich vám napíšem nabudúce. Na záver by som sa vás chcela spýtať na vaše skúsenosti s pestovaním kvetov na balkónoch a lodžiách. S ktorými ste najviac spokojní? Tiež skúšate pestovať na balkóne kvety, ktoré sa bežne na bakónoch nepestujú? Okrem topoľoviek mám na balkóne aj ibišteky, ktoré som spomenula v jednom minuloročnom príspevku.

12 thoughts on “Konečne už aj u nás prší!

  1. No tak sláva, už jste se toho deště konečně dočkali i u vás. Nám v posledních dnech napršelo docela hodně a teplotu máme podobnou. Té květince, kterou sis chtěla koupit a nekoupila, říkáme maceška, kdybys nepřidala odkaz na článek s fotkami, nevěděla bych, co to “sirotky” jsou. S pěstováním květinek na balkoně, ale zkušenosti nemám, pořád mi slouží jen na sušení prádla. 😉

    Like

    1. Zbytočne som sa tešila. Na sklonku dňa som bola dolu na záhone a prišla som hore veľmi sklamaná. Veď pod väčšími kvetmi je tak sucho, ako keby vôbec nepršalo a inde je vlaha asi tak do centimetrovej hĺbky. Takže to bol veľmi slabý dážď 😦 Potrebovalo by to aspoň jednodňový celodenný dážď.
      Názov sirôtka a maceška majú veľmi podobný pôvod. Siroty dosť často dostanú novú mamu, macochu 🙂 Ja poznám aj ten český názov. A ešte chcem dodať, že teraz som nešla kupovať sirôtky, tie som už mala na jar, ale mi vykapali, preto som ich musela nahradiť niečím iným. Musím si to po sebe ešte raz prečítať, či som tam nenapísala niečo zle.

      Like

  2. Taky potřebovala něco dokoupit, ale zdá se mi, že už nepochodím. Co mají, je už v květináčích udušené, zvadlé 😦
    Mně se nejvděčnější zdalí pelargoine – ať už klasické “babičkovské” nebo převislé, nejraději jednoduché, protože právy ty nejvíc kvetou.
    U nás napršelo, ale jak už to tak bývá – zemědělec je stále nespokojen. Protože stavíme velkou investiční záležitost (protikroupové sítě) a závazný termín dokončení se povážlivě blíží (Pá), déšť nám vadí. Ale kdyby nenapršelo, tak by nám to taky vadilo, protože je sucho. Tak – kudy z toho? 😀

    Like

    1. Už som to teraz písala aj Jarke, že som sa z dažďa tešila predčasne. Dokopy nič nenapršalo, je stále sucho, ale aspoň sa mi podarilo vytrhať nejakú burinu. Predvčerom nešlo ani to. Tie moje kvietky boli kupované tiež v takých malých kvetináčoch. U nás je ešte na trhu dosť dobrý výber kvetov. Muškáty, teda pelargónie som zatiaľ pestovala najčastejšie, ale občas to chcem trošku zmeniť. Vlani som ich mala krásne, chcela som ich čo najdlhšie nechať vonku, lebo ja mám vždy na zimu problém, kam s nimi. No toľko som to upratanie na zimu odkladala, až som to nestihla a tesne pred Vianocami mi moje nádherné muškáty zamrzli 😦 Musím sa priznať, že letničky som teraz kupovala aj z dôvodu nižšej ceny, lebo už nevedia, čo by za tie muškáty mali pýtať 😦 A s tým dažďom je to tak, ako píšeš 🙂 Kto by nám vyhovel, že?

      Like

  3. Nic si z toho nedělej, Danko, nám se déšť taky většinou vyhýbá. Všude okolo lije a na Třebíčsku nespadne ani kapka. Tentokrát ale trochu zalilo.
    Prosím tě, jak velký je tvůj balkon? Připadá mi, že na něm máš spoustu květin a nechápu, jak se ti tam vejdou. 😉
    Je to ovšem nádhera, moc se mi líbí ibišek, má překrásný květ. Krásné jsou i jednoduché begónie.
    Držím palce, aby u vás pořádně napršelo! 🙂

    Like

    1. Jáj, nechce sa mi teraz vytiahnuť meter a ísť ho odmerať 🙂 No idem…. Tak. Vzala som si len taký drevený meter, ktorý používajú maliari izieb a s ním som odmerala šírku – meter dvadsať a na dĺžku to nie sú ani celé tri metre. Keby bola veľkosť tej lodžie dvojnásobná, tak vtedy by som bola spokojná 🙂 Veľké kvety mám na ľavej strane ako vyjdem z dverí z kuchyne – tam sa zmestili tri veľké kvetináče s oleandrami a s jedným ibištekom, ďalšie tri veľké sú pod kuchynským oknom,ďalšie na okne, vpravo mám skrinku na záhradnícky bordel, aj na nej sú kvety a tiež na poličke nad ňou a potom na tom vonkajšom paneli. Zmestí sa tam toho dosť a to mi ešte mama čosi predvčerom ponúkala, ale už na ďalšie miesto nemám. Nafotím ho zase až potom, keď budú kvitnúť ibišteky. Už majú puky. Len oleandrom sa akosi do kvitnutia nechce. Nekvitli mi už dva roky predtým a to som ich už aj omladila 😦

      Like

Pridaj komentár

