Hrôza, ktorá sa deje vo svete

Nielen ja, určite aj mnohí z vás ste šokovaní z posledných správ zo sveta. Mám na mysli včerajší piatok, ktorému dali novinári prívlastok čierny. Na troch miestach boli vykonané atentáty, jedným z nich bol zase môj kedysi cestovateľsky obľúbený Tunis.

Na mojom blogu Na potulkách svetom som o niektorých mojich dovolenkách v Tunise písala, ale nie o všetkých. Posledný príspevok o tejto krajine som končila slovami:

O tom, kde všade sme boli, čo všetko sme za tri dni videli, bude až v nasledujúcom príspevku.

Bohužiaľ, do dnešného dňa som nepokračovala. Keďže mi nefunguje skenovanie, vlastne tlačiareň vôbec, nemala som kde naskenovať fotografie z ďalších dovoleniek 😦

Pod jedným článkom som včera na nete čítala komentár od čitateľa, ktorého myslenie sa ničím nelíši od tých, ktorí vykonali včerajšie, ale aj tie iné atentáty. Sršala z neho nenávisť. Nenávisť ku krajine, kde žijú moslimovia. Jeho by vraj nikdy nenapadlo podporiť turizmus v krajine, kde žijú ľudia tohto vierovyznania. Nikdy by nešiel dovolenkovať do krajiny, kde podľa neho trávia dovolenkári svoj čas len vylihovaním na hotelovej pláži.

Ale to vôbec nie je tak.

Hammamet1995
Fotografia z mojej prvej dovolenky v Tunisku

Nie každý chce a musí na dovolenke v Tunise (ale nielen tam) ležať iba na pláži pár metrov od hotela. Ja som pri svojich dovolenkách videla kus zaujímavej krajiny. A to, že sa mám na ľudí v nej pozerať ináč iba preto, že niektorí  vyznávajú niečo iné ako ja, mi v živote nikdy nenapadlo. Veď tak by som sa mohla pozerať aj na ľudí v krajine, v ktorej žijem.

Dnes, aj keby som mohla, by som si už túto krajinu za dovolenkovú destináciu nevybrala. Môj strach je väčší ako to, že by som to tam chcela znovu vidieť. A nie je to iba Tunisko, kam by som už zo strachu nešla. Lenže, ktorá krajina si dnes s istotou môže povedať, že TU SA NIČ TAKÉ NESTANE? Asi žiadna.

Rozmýšľali ste niekedy pri výbere vašej dovolenky tak, ako spomínaný čitateľ, nad slovami ktorého som sa tu zamyslela?

4 thoughts on “Hrôza, ktorá sa deje vo svete

  1. Ne, takle jsem nepřemýšlela nikdy, ale je fakt, že zahraničních dovolených, jsem si moc neužila a teď v důchodu, už to určitě nedoženu. O Tunisku říkali, v našich sdělovacích prostředcích, že to byla krajina, která byla pro turisty bezpečná. Jak je vidět, tak za chvíli už si bezpečně nebudeme připadat vůbec nikde. Nikdy bych ale neodsoudila celou destinaci a lidi v ní z něčeho nekalého jen proto, že chodí do jiného kostela než já. To, co se ve světě děje, mají na svědomí fanatici, kteří se za svou víru jen schovávají. Řekla bych, že ve skutečnosti žádného Boha neznají…

    Like

    1. V Tunisku už bolo v minulých rokoch spáchaných niekoľko atentátov, po jednom z nich, na Djerbe, som tam cestovala aj ja a preto som do žiadneho kostola nevkročila. Za posledné obdobie je toho stále viac, takže by som Tunis za bezpečnú krajinu neoznačila.
      Apríl 2002 – http://cestovani.idnes.cz/atentat-v-tunisku-turisty-zrejme-neodradi-f2e-/po-cesku.aspx?c=A020417_135149_igcechy_tom
      Tento rok na jar už bol tiež jeden atentát spáchaný, v múzeu v hlavnom meste – http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/349094-v-tunise-ozbrojenci-pri-utoku-na-parlament-a-muzeum-zabili-osem-turistov/

      Like

  2. Nikdy jsem na žádné dovolené v zahraničí nebyla, když tedy nepočítám jeden šestidenní poznávací zájezd.
    Pokud bych se dostala k moři, v životě by mě nenapadlo ležet na pláži. Pobíhala bych s foťákem a snažila se “ulovit” co nejvíc zážitků a záběrů.
    To, co se stalo v Tunisku, a co se děje ve světě vůbec, je naprosté šílenství!
    Absolutně bezpečno už dnes není snad nikde, Danko. 😦

    Like

    1. Hanka, tí, čo cestujú na dovolenku k moru, tam idú kvôli tomu moru – vode 🙂 S foťákom behať po pláži nie je tiež veľmi bezpečné, lebo mnohým ľuďom to prekáža. Napr. Tunisania ti ani v meste nedovolia, aby si si ich fotila na ulici, tí, ktorí sa vyskytujú na pláži – rôzni predajcovia, napr. ponúkači jázd na ťavách, si za fotenie pýtajú bakšiš. Ale to, že niekto príde na pláž so zbraňou a začne s ňou ľudí kosiť, je šialenstvo, to máš pravdu.

      Like

Pridaj komentár

