Minulý štvrtok som mala poriadne nabitý deň

Pôvodne som chcela tento príspevok venovať dianiu a mojim aktivitám od štvrtku do nedele minulého týždňa. No keď som začala vyberať fotografie, zistila som, že by ich tu bolo neúmerné množstvo. Rozhodla som sa teda, že aktivitu mojich posledných štyroch dní rozdelím do niekoľkých príspevkov. Toto je prvý.

Vo štvrtok dopoludnia som sa vybrala do mesta. Cestovala som linkou, z ktorej som mala možnosť vystúpiť blízko Šafárikovho  námestia a Štúrovej ulice. Keďže som bola som zvedavá, ako pokročili stavebné práce na tejto ulici, tak som z autobusu vystúpila.  K Štúrovej ulici som prechádzala  parčíkom s fontánou, o ktorej som tu pred mesiacom písala a ktorá na moje počudovanie aj fungovala.

DSCN3047

DSCN3045

To bol už len kúsok k rozkopanej Štúrovej ulici. Tá dnes vyzerá takto.

DSCN3058

DSCN3068

DSCN3082

Konečne sa mi podarilo naživo vidieť aj nové električky. Mohla som sa síce na blogu pochváliť aj cudzou fotkou a tváriť sa, že je moja, ako to robí jedna nemenovaná blogerka. No neviem, ako by som sa cítila sama pred sebou, keby mi tu náhodou niekto fotku pochválil, že aká pekná fotka a tá by bola stiahnutá z cudzej internetovej stránky. Tej, o ktorej sa zmieňujem, to vôbec nevadí a klame ľudí ešte aj v komentároch.

DSCN3101

DSCN3441

Zo Štúrovej som pokračovala do centra mesta  na Hlavné námestie, kde už chystali pódium na  otvárací koncert festivalu Viva Musica! 2015 pri príležitosti 95. výročia založenia Konzervatória v Bratislave a na sobotňajšie korunovačné slávnosti.

DSCN3242

Odtiaľ som sa presunula na Hviezdoslavove námestie, kde bol gurmánsky trh s talianskymi špecialitami. Ako som si všimla, zaradila som sa do tej väčšiny, ktorá sa uličkou s pultami plnými tovaru iba prešla a v duchu si pomyslela niečo o vysokých cenách a odišla odtiaľ preč.

DSCN3290

DSCN3332

Keď som kráčala od námestia s Hviezdoslavom k Dunaju, náhodou som sa ocitla na mieste, kde sa niečo filmovalo. V dáme, ktorá bola jediným objektom filmovania, som spoznala mladú slovenskú herečku. Nedalo mi, aby som si aj ja niekoľko záberov neurobila.

DSCN3421

DSCN3429

Možno ste herečku, a dokonca v jednej osobe aj spisovateľku, spoznali aj vy. Ak áno, napíšte mi do komentárov, kto je to a ako sa volá kniha, ktorá jej nedávno vyšla.

Nakoniec som až k Dunaju nešla, ale som sa vrátila na zastávku električiek a odviezla som sa z centra mesta na jeho úplný okraj na Zlaté piesky. Na konečnej električiek som zase videla novú električku, no odviezť sa v nej sa mi nepodarilo.

DSCN3471

Toto je pamätník obetiam leteckého nešťastia v júli 1976. Je to asi novinka, doteraz som si ho pred vstupom do areálu prírodného kúpaliska nikdy nevšimla.

Aj keď bol slnečný deň, bolo dosť chladno a vo vode sa okrem rodinky labutí nikto nekúpal. Aj tých, čo sa tam opaľovali, by som mohla zrátať na prstoch mojich dvoch rúk. Zato sa na jazere vyžívali ľudia ináč.

DSCN3498

IMG_0761

DSCN3540

DSCN3543

O tom, ako, a aj to, kde som strávila ďalšiu časť dňa, vám prezradím v nasledujúcom príspevku.

 

8 thoughts on “Minulý štvrtok som mala poriadne nabitý deň

  1. Jak vidím, v Bratislavě není o zážitky a pěkné záběry nouze, Danko.
    První dva snímky jsou nádherné.
    Na další tři už tak hezký pohled není, ale budiž ti útěchou, že takhle to vypadá ve většině měst a obcí i u nás.
    V dnešní době cestovat po republice je hotové dobrodružství díky množství objížděk.
    Herečku neznám, protože se vůbec nedívám na televizi, ale je to moc hezké sympatické děvče, ostatně jako většina Slovenek.
    Nová červená tramvaj je parádní, tuhle těžko někdo přehlédne. 😉
    Gurmánský trh … to musela být vůně! 😉
    Jsem zvědavá, kam nás ještě zavedeš. 🙂

    Like

    1. Rozkopaná ulica je tá, ktorou sa bude dať prejsť po novom Starom moste. Všetko to ide nejako pomaly. Aj tie chodníky, sú už síce urobené, ale čo sa týka kvality, tak nič moc. Vedela by som si ich predstaviť aj rovnejšie. No keď som videla, kto ich robí, ani sa nečudujem… Na druhej strane, aspoň pár ľudí z tej “komunity” vôbec niečo robí, sú zamestnaní, čo je tiež dosť zázrak. Asi vieš, o kom píšem.
      Uplynulý víkend sa toho dialo v meste toľko, že jeden človek sa nemohol všetkého zúčastniť. Vieš, že som si na tom trhu žiadnu vôňu neuvedomila? Asi tam ani žiadna nebola.

      Like

  2. Takové počasí mám nejraději, sluníčko a teploty do pětadvaceti stupňů. To se to pak chodí s foťáčkem na procházky! 😉 Ta nová červená tramvaj se mi moc líbí. Vidím, že je to vlastně jeden dlouhý celek pospojovaný “harmonikou” jsem zvědavá, co budeš říkat až se v ní projedeš. 🙂 Herečku taky neznám, přestože se na televizi dívám, přece jen už toho o vás tolik nevíme…

    Like

Pridaj komentár

