Nielen o vynikajúcej zmrzline

vo Vajnoroch. Ako som písala v príspevku zo Zlatých pieskov, odtiaľ pokračovalo moje štvrtkové túlanie cestou do Vajnor. Keďže som do týchto končín mesta cestovala prvý raz, sledovala som oknom autobusu nejaký bod, ktorý by mi napovedal, že už môžem vystúpiť. A tak aj bolo, keď som uvidela vežu kostola. Už na štvrtej zastávke som vystúpila. A tu sa mi hneď ponúkalo aj prvé fotenie. 

V strede obce stojí na vysokom podstavci pieskovcová socha patróna hasičov, svätého Floriána. Je z roku 1832. Po stranách postavy sú typické svätcove atribúty – zástava na žrdi a hasiace vedro, ktorým leje vodu do horiaceho komína domu.

DSCN3734v

DSCN3746v

Od Floriána som sa vybrala uličkou, na konci ktorej som videla kostol. No skôr, ako som ku kostolu prišla, dostala som sa na námestie s novým parkom, na konci ktorého bola fontána. Námestie  sa volá Pod lipami. Keďže som sa dopoludnia vybrala na túru mestom hladná (ako obyčajne) a keďže už bolo po tretej hodine popoludní, začínal sa ohlasovať hlad. Ten som chcela oklamať zmrzlinou. Váhala som, či si kúpim jeden alebo dva kopčeky. Z bohatej ponuky som si jednu nevedela vybrať, tak som si kúpila dve. Kopčeky boli oveľa väčšie, ako tie, ktoré sa predávajú u nás v Petržalke alebo aké vidím v centre mesta. No nielen veľkosť kopčeka bola výnimočná. A čo tá chuť! Tak dobrú zmrzlinu som už dávno nejedla. A dúfam, že moje nadšenie z nej nebolo také veľké len preto, že som už bola naozaj hladná 🙂

DSCN3747v

DSCN3749v

DSCN3750v

Sadla som si na okraj fontány a tam som zmrzlinu zjedla. Potom som sa vybrala fotiť kostol a jeho okolie. Viac fotografií kostola a jeho bezprostredného okolia dám neskôr.

DSCN3753v

DSCN3766v

DSCN3777v

DSCN3778v

Prešla som ešte kúsok za kostol, ale odtiaľ som sa vrátila späť na Roľnícku ulicu, ktorá je centrálnou ulicou Vajnor. Ani na cestu späť do mesta som nečakala ani minútu na autobus. Pritom som si vôbec nepozrela odchody autobusov. Jednoducho som mala šťastie.

IMG_1076v

DSCN3849v

 Najvyšší čas, aby som sa už pobrala domov.

 DSCN3856v

Domčeky, ktoré vôbec nepripomínajú, že som v hlavnom meste Slovenska 🙂

DSCN3860v

DSCN3866v

DSCN3868v

DSCN3870v

DSCN3872v

DSCN3873v

 Cestu v centre Vajnor lemujú záhony kvetov a množstvo hruškových stromov.

 DSCN3874v

DSCN3875v

Vajnory sa rozkladajú na úpätí Malých Karpát v nadmorskej výške 130-133 metrov nad morom. So svojou rozlohou 13,5 kilometrov štvorcových a s vyše 5 000 obyvateľmi patria medzi menšie mestské časti hlavného mesta Slovenska. Administratívne patria pod okres Bratislava III. Vajnorčania sa právom pýšia svojou bohatou históriou, osobitou krásou ľudového umenia a zvykmi, ktoré sa tu až do súčasnosti uchovávajú a rozvíjajú.

Do Vajnor sa ešte niekedy vyberiem, lebo som si tam nepozrela všetko, čo som mohla.Táto, rozlohou a počtom obyvateľov jedna z menších mestských častí Bratislavy, rozkladajúca sa na úpätí Malých Karpát, sa právom pýši svojou bohatou históriou, osobitou krásou ľudového umenia a zvykmi, ktoré sa tu až do súčasnosti uchovávajú a rozvíjajú.

DSCN3735v

DSCN3851v

A keď už kvôli ničomu inému, tak kvôli tej vynikajúcej zmrzline.

