Pri Seči

Predpokladám, že nikto z čitateľov tohto blogu ani netuší, čo znamená názov dnešného príspevku. Dlho sa trápiť nemusíte. Stačí si pozrieť nasledovnú fotografiu, z ktorej vám je okamžite jasné, že je to názov ulice.

DSCN5603s

Bratislavskí cyklisti by túto ulicu mohli poznať, pretože po nej teraz vedie obchádzka na cyklotrase Eurovelo 6. Tí, ktorí prichádzajú z Viedenskej cesty, alebo sa chcú na ňu dostať, kvôli stavbe Starého mosta musia použiť obchádzku, ktorá vedie čiastočne aj po tejto ulici.

DSCN5614s

Viete, že som sa nikdy nezamyslela nad tým, čo to vlastne slovo seč znamená? Wikipédia hovorí o tomto názve nasledovné:

“Pri seči je ulica v Bratislave, v mestskej časti Petržalka, pri Dunaji. Pomenovaná bola v roku 1957. Názov má podľa kosenia sena. Nachádza sa pri nej priemyslová zástavba, športový areál a most cez Dunaj.”

Túto ulicu poznám nielen vďaka obchádzke, ale preto, že sa  na tie miesta chodievam občas bicyklovať. Nazerám pritom do cudzích záhrad 🙂 Pri jednom takom bicyklovaní som pred necelými dvomi mesiacmi videla kvitnúť biele a ružové orlíčky. Také farby, aké ja na záhone nemám. V hlave mi hneď skrsol nápad, že by som mohla urobiť výmenu semien s majiteľom tejto záhrady.

DSCN3695s

Teraz to tam už vyzerá takto.

DSCN5608s

Včera, vybavená semienkami, som sa vybrala znovu do týchto končín. Bola to moja prvá výprava za výmenou semien, zatiaľ neúspešná. Netuším, kedy by som mala šťastie na majiteľov. Možno v sobotu ráno. Len dúfam, že budem na nich šťastie skôr, ako sa orlíčky samé vysemenia alebo ich zlikvidujú. Okrem orlíčkov ma každý rok zaujme plot tejto záhrady. Vždy sa po ňom ťahajú fazule, ktoré kvitnú krásnou oranžovou a semtam aj bielou farbou.

DSCN5609s

DSCN5615s

DSCN5600s

V minulosti zvykli byť na plote aj povojníky, tentoraz som ich nevidela.

IMG_5744s

Na záver chcem ešte poznamenať, že túto ulicu by mohli v Bratislave hľadať aj tí, ktorým sa podarí zaparkovať auto na nepovolenom mieste a komu to auto odtiahnu. Neďaleko spomínanej záhrady si ho nájdu a po zaplatení pokuty môžu aj odviezť.

DSCN3691s

 

