Plnená paprika v rajčinovej omáčke

Dnes zase trošku aj o jedle. Nie, recepty tu nebudú. To som už napísala nedávno, že internet je receptami presýtený, aj recept na toto jedlo, o ktorom budem písať, si tam určite nájdete. Len jedno poznamenám k receptu, že ten môj sa ani len trošku nepodobá napríklad k tomu, ktorý nájdete na stránkach Lidla.

DSCN9753pp

Plnená paprika v rajčinovej omáčke. Ako sa len najďalej viem vrátiť do minulosti, vždy som toto letné jedlo milovala. Áno, robievali sme ho hlavne v lete,  aj keď si ho dnes môžete urobiť hocikedy počas roka. Paprika je už dostať po celý rok.

S plnenou paprikou sa mi viaže aj spomienka na moju prvú dovolenku v Bulharsku (1977).

Po dlhočiznej ceste vlakom sme vystúpili na železničnej stanici vo Varne, kde si nás už na peróne odchytil jeden zo súkromníkov, ktorí ponúkali ubytovanie. Len čo sme sa v jeho byte na hlavnom námestí vo Varne zložili, osprchovali sme sa a vybrali sme sa do mesta, kde sme sa chceli najesť. Keďže sa mestom tiahol kúdoľ čierneho dymu, boli sme zvedaví, kde a čo horí a tak sme sa vybrali za dymom. Prišli sme do prístavu. Tam doháral tanker. Keď sme už boli pri mori, našli sme si tam reštauráciu, kde sme sa plánovali najesť.

varna port

Po prinesení jedálneho lístka, tým, že sme bulharskú kuchyňu dovtedy vôbec nepoznali a že sme boli hladní, chceli sme vsadiť na istotu. Objednali sme si jedlo, o ktorom sme si mysleli, že poznáme. Keď som však ochutnala to, čo nám bolo prinesené na tanieri, ani trošku mi to nepripomínalo tú moju obľúbenú plnenú papriku. Z reštaurácie som odchádzala tak isto hladná, ako som aj do nej prišla 😦

Aj dnes sa mi na sporáku varí toto vynikajúce jedlo. Keďže som sa dopoludnia trošku dlhšie odhodlávala ku kuchynským prácam, ani o pol jednej nie je obed ešte stále hotový. Kým som čakala na dovarenie, zaspomínala som si a hodila som sem týchto pár riadkov. Vyzerá to tak, že to už konečne bude 🙂 Dnes som príšerne hladná, veľmi sa na plnenú papriku teším. Inokedy si na jedlo spomeniem až niekedy po tretej hodine.

DSCN9752pp

K nedeľnému obedu želám nielen sebe, ale aj všetkým vám, dobrú chuť! Mne sa už chladí aj pivko 🙂

Pridaj komentár

