Povstal z ruín

Takto vyzerá dnes

DSCN9602o

Château Appony

DSCN9454o

Takto vyzeral pred rekonštrukciou

Picasa8

Je to markantný rozdiel. Kaštieľ v Oponiciach naozaj povstal z ruín.

Už sú to viac ako tri roky, čo som si ho chcela pozrieť, ale nepodarilo sa mi. Pre verejnosť bol práve v ten deň zatvorený. Nielen kaštieľ, ale aj priľahlý park.

Minulú sobotu sme sa tam vybrali znovu. Tentokrát bol pokus úspešný. Prišli sme tam práve v čase, keď sa v parku chystal svadobný obrad. Aby sme túto súkromnú záležitosť nerušili, vybrali sme si pozrieť  najprv opačnú stranu parku.Tam, kde je malé jazierko a v ňom červené ryby.

DSCN9465o

DSCN9469o

DSCN9535o

DSCN9526o

DSCN9523o

Kaštieľ je zvonku naozaj nádherný, interiéry sme nevideli. No od priľahlého parku som očakávala niečo viac. Ten ma dosť sklamal. Nenašli sme v ňom napríklad ani jedinú lavičku, kde by sa dalo chvíľu posedieť v tieni stromov. Pravdepodobne tým, že je to súkromný objekt, nie je veľký záujem o to, aby sa tu zdržiavali ľudia mimo tých, ktorí sú hosťami hotela, prípadne reštaurácie.

DSCN9585o

DSCN9573o

Chvíľu sme sa zdržali pri jazierku a cestou naspäť som urobila ešte niekoľko záberov kaštieľa. Po približne polhodinovej návšteve tohto miesta sme znovu nasadli do auta a odišli preč.

DSCN9557o

DSCN9550o

DSCN9568o

DSCN9582o

DSCN9587o

DSCN9593o

