Na prechádzke k Dunaju

V nedeľu som sa po dlhšom čase zase vybrala na pešiu prechádzku k Dunaju. Príroda po týždňoch sucha vyzerá skôr ako na začiatku jesene a nie na to, že je uprostred leta.

Na hrádzi sa miestami niečo zelenelo, dokonca aj kvitlo. Motýle, včely, čmeliaky a iný hmyz preletoval z kvetu na kvet.

IMG_2066p

IMG_2124p

Túto rastlinu asi mnohí poznáte. Rastie na viacerých miestach na hrádzi a už dlhšie sa chystám, že jej venujem viac pozornosti, ale zatiaľ k tomu nedošlo.

DSCN1003

DSCN1001

Lúka, ktorá je medzi hrádzou a Dunajom, je pokosená. Po iné roky tu môžem nájsť vždy niečo kvitnúce na fotenie, teraz okrem veľkých balov suchého sena skoro vôbec nič.

DSCN1009

IMG_1799p

DSCN0996

DSCN1011p

DSCN1027

Koryto Dunaja postúpilo dosť od brehu a vytvorila sa tam pláž pre tých, ktorí sa tam chcú opaľovať a kúpať. No najviac ho využívajú tí, ktorí tam chodia venčiť a kúpať psov. Keď som sa blížila k rieke, práve po nej plávala nákladná loď. Vidíte ju?

DSCN1026

IMG_1816p

DSCN1036

DSCN1060

IMG_1819p

DSCN1075

DSCN1090

IMG_1973p

IMG_1876p

Na niektorých miestach to vyzerá ako na savane. Na stromoch na druhom brehu Dunaja je vidieť, že fúkal príjemný vetrík.

DSCN1106

DSCN1116

Cestou domov som si všimla, že suché leto urobilo svoje. Listy na stromoch žltnú a aj plody dozrievajú skôr.

DSCN1031

Moje plány, že si tento rok vyrobím sirup z bazových plodov, sú ohrozené. Na mnohých miestach je už len toto. No nemôžem sa hnevať, v prírode by mala byť táto potrava v prvom rade pre vtákov a iné zvieratá, až potom pre nás, ľudí.

IMG_2073p

Zato žihľave sa darí za akýchkoľvek podmienok. Rastie do výšav.

IMG_1801p

Divá jabloň je obsypaná plodmi, ale tie chytá hniloba, pretože ich na mnohých miestach začína ochutnávať hmyz. Kobylka (a či koník?) bola zvedavá, čo je asi vo vnútri. Ktovie, čo tam uvidela.

DSCN1016

DSCN1019

Nielen hmyz, ale aj ja som si našla pri mojej prechádzke niečo, na čom som si pochutila.

IMG_1735

Posledné dni už nie sú horúčavy, dokonca viackrát pršalo. Dúfam, že zelená farba, ktorá počas júla z prírody dosť zmizla, sa znovu obnoví.

Pridaj komentár

