Je ráno 1. augusta

Skoro mesiac uplynul odo dňa, čo som zverejnila posledný príspevok s tagom “balkón”. Pri jeho hľadaní som si uvedomila, že by som mala zjednotiť pomenovanie priestoru, o ktorom teraz píšem. Áno, po správnosti by som mu mala hovoriť lodžia, ale my mu doma hovoríme balkón. Takže aj tie príspevky, ktoré som otagovala ako “lodžia”, označím čo najskôr ako “balkón”. No dosť už o pomenovaní. Poďme sa pozrieť, čo sa za ten mesiac na balkóne udialo.

Ružová topoľovka mi aj naďalej robila radosť svojimi kvetmi. Momentálne dokvitajú posledné puky a ja ju zostrihnem. Mám ju na balkóne už druhý rok, takže netuším, či vyrastie aj na budúci. Ale o tom je ešte čas uvažovať. Možno by som si mala zasiať nové semienko a najlepšie by bolo, keby sa mi podarilo trafiť zase nejakú inú farbu, hoci táto ružová bola nádherná.

DSCN5517b

DSCN5492b

Takto som sa na ňu pozerala z kuchyne cez okno.

DSCN5434b

O tom, že mi rozkvitla kvetina, ktorej meno som nevedela, ale vďaka sociálnej sieti už viem, som už písala v príspevku o rudbekii. Tu sú jej ďalšie fotografie. Určite si musím aj z tohto kvetu odložiť semená.

DSCN9953b

Dlho som sa nevedela dočkať, kým mi rozkvitnú na balkóne ibišteky. Tie vonku už dávno kvitli, ale balkónové si dávali načas. Fotila som už puky a pri jednom takom fotení som zistila, že na rastline parazitujú vošky. Nerobila som s nimi nič, len som ich trošku rukou očistila a teraz ich už na kvetoch nevidím.

DSCN0482b

DSCN0486b

O kvetoch tejto rastliny by som chcela napísať toľko, že v jednom kvetináči mám dve rastliny. Chcela som totiž, aby mi kvitli dvojfarebne. No aké bolo moje prekvapenie, keď práve tieto dve rastliny kvitnú tou istou, dokonca zriedkavejšou farbou. Neviem, či mám v jeseni jednu z nich odobrať a dať k nej inú, o ktorej už budem vedieť, že kvitne určite na bielo alebo svetlo ružovo.

DSCN8024b

DSCN9759b

Zatiaľ kvitnú na balkóne iba dva ibišteky, ten druhý je fialový.  To je práve tá najrozšírenejšia farba u týchto rastlín.

DSCN8021b

 Spolu s ružovým oleandrom vytvára ibištek pekné zákutie.

DSCN8016b

DSCN0814b

Žlto-oranžovú farbu mi na balkóne zastupujú nielen rudbekie, ale aj tieto ďalšie kvety.

Aksamietnice

Kapucínky, ktorým sa akosi veľmi kvitnúť nechce 😦

DSCN9022b

A vyrástla mi aj jedna slnečnica, ktorej zrnko sa v zime zatúlalo pravdepodobne z kŕmidla.

DSCN9762b

Naďalej kvitnú fuchsie a zopár nových kvietkov sa rozvilo aj z ostrihaného fialového zvončeka.

DSCN8922b

DSCN9784b

Aby som mala aj nejaké semienka, občas k nám na balkón zablúdia včely, osy, či motýle.

DSCN5509b

Zámerne som do tohto príspevku vybrala iba fotografie kvetov. Z minulosti však viete, že pestujem aj nejakú zeleninku. O tej zase inokedy.

Pridaj komentár

