Tekvicové hody pokračujú

Neoznamujem vám často, čo som varila, ale dnes zase urobím výnimku. A to preto, že jedlo, ktoré som dnes uvarila, som robila po prvý raz z inej  suroviny ako doteraz. Zemiakové placky sú známe azda každému, menej už tie z tekvice.

S tým, že tento rok som sa dala na pestovanie tekvice, som vás už oboznámila pred necelým mesiacom, keď som varila tekvicový prívarok z prvej tekvice.  Koncom minulého týždňa som si zo záhrady od kamošky priniesla ďalšie štyri tekvice, takže som ich už  celkom domov priniesla osem. Z toho iba jedna odišla z našej kuchyne ďalej, ale nakoniec aj tam, u mamy, sme ju skonzumovali my. Po prívarkoch dnes prišli na rad placky a doma mi zostali ešte dve a pol tekvice. Tie si pravdepodobne odložím na zimu do mrazničky.

Na sociálnej sieti mi jedna priateľka prezradila ich domáci, rokmi osvedčený recept na konzervovanie tekvice v sladkokyslom náleve. Uvažujem, že to vyskúšam najprv do jedného pohára a ak nám to bude chutiť, potom by som toho urobila viac. Mala by to byť akoby náhrada sladkokyslých uhoriek.

DSCN8437

DSCN8495t

DSCN8494

DSCN8501t

Fotkami z prípravy dnešného neskorého obeda vás možno tiež navnadím na toto jedlo.

DSCN8972

DSCN8978

DSCN8981

