Chilli paprička

v poslednom príspevku z balkóna som dala iba fotky kvetín. Konečne prišiel rad aj na zeleninovú časť, v tomto prípade by som ju mohla označiť aj za bylinkovú, pretože paprička, o ktorej budem písať, na normálne jedenie nie je. Svojimi fialovými kvietkami ju môžem zaradiť do ozdobných rastlín a následne svojimi poriadne štipľavými plodmi, ktoré slúžia na ochutenie potravy, do bylinkovej časti môjho balkóna. Musím poznamenať, že pri kúpenej rastline bolo upozornenie, že nie je určená na konzumáciu, no ja som papričky napriek tomu vyskúšala. Štípali a nikomu sa nič nestalo.

Rastlina, ktorej fotky vidíte, je už z druhej generácie papriky, ktorú som si kúpila pred dvomi rokmi. Zaujala ma nielen farbou drobných kvietkov, ale aj farbou plodov. Fialové chilli papričky som dovtedy ešte nevidela.  Tú kúpenú som mala dve sezóny a vlani som si z nej začiatkom zimy odložila niekoľko papričiek. Jednak na ochutenie jedla, ale hlavne preto, aby som si papriku na budúci rok vypestovala sama zo semien.

Začiatkom   júla 2013 som kúpila túto rastlinku.

IMG_5159

V auguste sa už začala viac vyfarbovať do červena.

IMG_8617

IMG_8614

V septembri 2013 sa mi podarilo odfotiť naraz kvet aj plody v oboch farbách.

IMG_6862

Papričku sa mi podarilo prezimovať a v zime 2014, keď vyzerala takto, som plody obrala a odložila.

IMG_1242

Koncom minulej zimy som zopár semienok posadila a onedlho takto krásne vyrástli.

DSCN8712

Postupne som rastlinky presádzala, darovala a ja som si nechala tri. Rastú spolu v jednom kvetináči.

DSCN0015

IMG_1382

DSCN2958

DSCN0026

DSCN4585

DSCN9952

DSCN9772

Posledné dve fotografie sú úplne čerstvé, z dnešného rána.

DSCN8990

DSCN8992

Pravdepodobne sa jedná o zvláštnu odrodu papriky Jalapeno. Ako je vidieť z fotografií, papričky počas svojho rastu postupne menia farbu z fialovej na červenú.

P.S.

Celkom by ma zaujímalo, ako sa darí papričke u tých, ktorým som ju podarovala. Jedna rastlinka čaká ešte stále u mňa na svojho majiteľa.

S vašimi pestovateľskými úspechmi sa môžete pochváliť tu:

Pridaj komentár

