Enormné horúčavy

trápia Slovensko už niekoľko dní. Nielen júl bol mimoriadne až extrémne teplý, v auguste horúce leto,  nezvyklé pre toto podnebné pásmo, pokračuje. Keď musím vyjsť von, zakaždým nezabudnem poznamenať, že mám pocit, ako keby som sa prechádzala ulicami miest Tunisu, Grécka, Turecka, či iných južných prímorských krajín, kam som zvykla cestovať na dovolenky. Len to ich more nám tu, bohužiaľ, chýba 😦 No ale nebudem nariekať, veď ani vo vnútrozemí spomínaných krajín ľudia more nemajú.

Kedysi som sa s teplom dokázala oveľa lepšie vysporiadať ako je tomu teraz. Čím som staršia, tým viac sa pobytu na slnku vyhýbam. Je v tom síce aj kúsok rozumu, lebo viem, že aj po zdravotnej stránke by som sa pobytu na priamom slnku mala v takýchto horúčavách vyhýbať. Preto sa aj moje fotenie obmedzilo na cvaky na balkóne, prípadne z balkóna. Ale ako som už spomenula, tým, že som sa dosť bez rozumu ponáhľala aktivovať nový windows, zbytočne som si v počítači narobila takú neplechu, že s fotkami nemám vôbec chuť pracovať.

Trávnik pri našom dome od posledného kosenia, kedy ho tiež vôbec nemuseli kosiť, nenarástol. Hoci tu raz asi pred dvomi týždňami pršalo, nemal dostatok vody. Keď som už dvakrát po sebe videla, ako sa za kosačkami víri prach, napadlo mi, že namiesto kosenia mohli trávniky radšej poliať. Topoľom opadáva lístie a niektoré konáre sú už skoro bez neho. Preto som sa rozhodla, že nielen na balkóne budem mať nádobu s vodou pre vtáky, ale dve nádoby som odniesla aj dole. Každú som umiestnila do jedného zo záhonov. Bohužiaľ, majitelia psov si asi myslia, že voda tam čaká na ich miláčikov. Mýlite sa, drahí! Vašich psov si môžete vodou napojiť doma, ale vtáčatá tu široko-ďaleko vodu nemajú.

DSCN9791

DSCN9785

DSCN0269

Ale aj vtáky medzi sebou sú neprajné. Vrany, ktoré vodu objavili ako prvé, nechceli k nej pustiť straky, ktoré by sa boli tiež rady napili.  Ani nie o hodinu som už nádobu našla o kus ďalej a samozrejme prázdnu. Neviem, či ju prevrátili a odniesli inde vrany, alebo nejaký pes.  Dnes ráno som ich znovu naplnila a obe som postavila ďalej do vnútra záhonov, aby nelákali psov. Len čo som prišla hore, mala som možnosť z balkóna pozorovať dve majiteľky psov, ako jedna z nich nechala to svoje veľké psisko vojsť do záhona s kvetmi a svojho miláčika nechala napiť sa vody.  Včerajšie správanie vtákov ma bavilo, ale správanie majiteľky psa ma rozčúlilo. 

DSCN0309

DSCN0295

DSCN0297

DSCN0298

DSCN0300

DSCN0307

Večer pôjdem dať nádoby s vodou preč. Správanie sa ľudí v našom a v okolitých domoch mi odoberá stále viac chute niečo tu robiť.

Fotené z balkóna na siedmom poschodí.

