Mňam, tá chuť!

A čo tá vôňa, ktorá sa niesla  z mojej kuchyne! Mirabelky som nikdy doteraz nekonzervovala, hoci stromy s týmto ovocím rastú aj tu v blízkom okolí. Až do toho dňa, kedy som si pri prechádzke k Dunaju všimla, že pri zadnom vchode parkúrového areálu rastie strom, na ktorom sú už zrelé mirabelky. Červené, nie tie žlté, ktoré nie sú tak chutné a sladké. Niečo som zjedla hneď pod stromom a zopár som si ich natrhala a zobrala so sebou.

Keďže som počas prechádzky na ne zabudla, priniesla som ich domov. Samozrejme, už boli mierne pomačkané, vhodné akurát na džem. Doma som mala aj ríbezle od V., tak som urobila pokus. Uvarila som trošku miešaného džemu. Naozaj len trošku, lebo ho nebolo ani do jedného plného pohárika od detskej výživy. Jeho vôňa a chuť ma lákali urobiť hneď dolky alebo palacinky, ktoré by som ním bola natrela, no keďže som v ten deň už piekla kysnutý tvarohový koláč s ríbezľami, ďalšie múčne jedlo som radšej nerobila.

DSCN0845m

 

Na mirabelky za parkúrom som sa teda vybrala o pár dní neskôr. Doniesla som si ich domov zopár kíl a pustila som sa do práce. Z časti som urobila kompót a z ďalších zase džem, ktorý som miešala so zbytkom ríbezlí, ktoré som si na tento účel odkladala v chladničke.

DSCN8211m

 

DSCN8222m

IMG_2191

DSCN8379m

 

 

DSCN8376m

Aj kúsok za naším domom rastie mirabelka. Žltá. Bola som si z nej tiež naoberať, ale jej plody sú tak kyslé, že som ich musela nechať odležať a čakala som, že možno doma zosladnú. Nestalo sa tak. No i tak ich spracujem v blízkej dobe na nejaký múčnik, kde budem musieť použiť o niečo viac cukru.

DSCN9361m

DSCN9363m

DSCN8581m

DSCN9365m

Dnes, kedy je vonku konečne len dvadsať stupňov, by sa mi takéto práce robili oveľa lepšie než v čase, kedy teplomer ukazoval skoro dvojnásobok. No dnes nemám na zaváranie žiadne ovocie ani zeleninu, tak som si povedala, že sem teda o tom aspoň konečne napíšem.

