V piatok 21. augusta

sa na bratislavskom Devíne konal koncert v rámci tradičného podujatia TRIBUTE TO FREEDOM (Pocta slobode).  Táto novodobá koncertná tradícia vznikla pri príležitosti 20. výročia pádu Železnej opony.

Priznám sa, nie ten koncert bol tým skutočným podnetom, pre ktorý som sa podvečer na Devín vybrala. Bolo to niečo celkom iné. Internetové portály, z ktorých som sa o tomto koncerte dozvedela, použili na ilustráciu fotky z predošlých rokov. Keď som ich videla, vhupla mi do hlavy myšlienka, že toto je výborná príležitosť na to, aby som si z devínskeho brala odfotila krajinu pri západe slnka. Na hrad Devín sa totiž vo večerných hodinách nedá dostať. Posledný vstup je počas sezóny o 17:30 (cez víkendy o hodinu neskôr). No už sa mi raz stalo, že som sa pred pár rokmi kvôli podvečernému foteniu na Devínsky hrad vybrala a hrad bol už pár minút po sedemnástej zatvorený 😦

Devín_Pocta slobode
Tieto zábery z minulých rokov ma nalákali (zdroj fotografií internet)

Aj keď to na oblohe nevyzeralo veľmi sľubne a už v autobuse cestou tam ma zastihol dážď, pri prestupovaní som svoj zámer nezmenila, ale pokračovala som v ceste ďalej. Keď som vystúpila pod Devínskym hradom, bolo už po daždi.

IMG_3272d

IMG_3274d

Najprv som zašla k sútoku Dunaja s Moravou.

IMG_3279d

IMG_3283d

IMG_3299d

IMG_3308d

IMG_3310d

IMG_3333d

IMG_3319dPri pohľade na túto fotografiu rieky Morava som si spomenula na moju udalosť na Google+, ktorá má názov  “Od prameňa po ústie”. Tých, ktorí majú fotografie rieky Morava týmto zároveň na túto udalosť pozývam.

IMG_3285d

Od sútoku vystupujem pomaly do kopca a ešte som len v polovici cesty k hradu a predo mnou je už pódium, na ktorom práve hrá skupina Jednofázové kvasenie. Aj napriek tomu som išla ďalej k hradu, aby som si splnila to, kvôli čomu som tam prišla.Do areálu hradu bol však vstup zatarasený rampou a strážili ho dvaja mládenci. Aby si náhodou niekto nepomyslel a nešiel ďalej. Pocítila som veľké sklamanie.  

IMG_3349d

IMG_3352d

IMG_3354d

IMG_3368d

V poslednej dobe nás Slovákov prirovnávajú k ovciam. Aj ja som si v tej chvíli pripadala ako taká hlúpa ovca, ktorá sa nechala nachytať 😦

IMG_3372d

Nakoniec som išla aspoň na kopec, kde sú pozostatky a maketa Veľkomoravského kostola, odkiaľ som si urobila nielen niekoľko záberov na Dunaj a na rakúske polia na protiľahlom brehu, ale aj na mestskú časť Devín.

IMG_3395d

IMG_3397d

IMG_3432d

IMG_3450d

IMG_3479d

Smerom k západu sa Dunaj a krajina halila do oparu a do zvláštneho žltého svetla.

IMG_3406d

IMG_3431d

IMG_3483d

Pohľad na Devín obec a na Sandberg.

IMG_3418d

IMG_3360d

Vrátila som sa k dočasnému amfiteátru, ale vystúpenie som sledovala iba chvíľu. Jánošíka od Radošincov poznám veľmi dobre, x-krát som ho počúvala z pôvodnej nahrávky, preto mi to v podaní mladých herečiek akosi nepasovalo. Na Radošinskom naivnom divadle som nebola veľmi dávno, ani som nevedela, že členkami tohto súboru sú aj herečky sestry Molnárové. Stano Štepka ako Jánošík.

Ešte som sa pozrela, ako pracuje moja konkurencia 😛 a nastal čas, aby som sa odtiaľto vzdialila. Na záver som ešte raz zašla k sútoku a potom som už peši kráčala na zastávku autobusu. Cestou som počula spev Milana Lasicu.

IMG_3532d

IMG_3535d

IMG_3521d

Možno sa ešte pri fotkách z cesty domov spolu so mnou stretnete (ale nesľubujem).

