Júl a august na záhone

Začiatkom septembra som zistila, že skoro celé leto som tu na blogu nevenovala pozornosť kvetinového záhonu pri dome. Výnimkou bol príspevok o rudbekii. Napriek tomu, že v ten deň dosť fúkalo, išla som urobiť aktuálne zábery záhonu. Takže do tohto príspevku som sa snažila dať zo všetkého niečo, čo počas dvoch prázdninových mesiacov až do toho septembrového dňa kvitlo.

Fotky uvidíte v takom časovom slede, ako som ich nafotila.

Oproti predošlým rokom mi zostalo len niekoľko topoľoviek. Neprežili vďaka chorobe, ktorá ich napadla. No napriek tomu, tie nové, ktoré mi z vysiatych semien vyrástli, mali aj nové farby.

DSCN5938z

DSCN5881z

Medzi poslednými ľaliovkami, ktoré kvitli toto leto na záhone vo veľkom množstve, ma prekvapila jedna s iným kvetom, ako mali tie ostatné. Takže k tmavočervenej mi pribudla aj oranžová plnokvetá.

DSCN5914z

V jednom rohu záhona mi okrem záhradných kvetov kvitli aj také, ktoré som si priniesla z prírody. Pupalku som vám  ukázala už aj v júnovom príspevku, teraz tu mám zase fotografiu divozelu.

DSCN5882z

DSCN3033z

Na záhone mám aj ďalšie kvety v žltej farbe, ale ich názvy nepoznám.

DSCN8146z

DSCN9067z

DSCN1396z

Mám veľkú radosť z floxov, ktoré mi tento rok kvitli niekoľkými farbami. Bielou a vo viacerých odtieňoch ružovej a fialovej.

DSCN9068z

Začiatkom júla začali dozrievať už aj plody černušky. Postupne sa vysievali a a po daždi zo semien vyrástlo množstvo nových rastliniek. Bohužiaľ, keďže je toto letnička, nič z nich už do konca sezóny nebude 😦 Za černuškou nezaostávalo ani dozrievanie plodov mesačnice.

DSCN8872z

DSCN9036z

Tejto rastline, ktorej tiež neviem názov, zostali po odkvitnutí takéto plody. Na jar mala nenápadný a nie veľmi zaujímavý kvet.

DSCN8126z

Začiatkom júla rozkvitli aj ibišteky. Najprv fialové, potom sýtoružový a nakoniec biele a svetloružové.

DSCN2998z

DSCN9055z

DSCN8960z

DSCN1386z

Ježibaba mi kvitla už aj vlani. Čakala som, že sa trošku rozrastie, no zase mala iba dva kvety.

DSCN8967z

Novinkou tohto leta bola na záhone táto budleja. Minulé leto som zapichla do zeme zopár vetvičiek, prijala sa iba jedna.

DSCN9792z

DSCN8147z

Toto leto mám konečne viac cínií ako po minulé roky. No zo semien, ktoré som vysiala, ich mohlo narásť ešte viac. Dúfam, že na budúci rok ich zase viac.

DSCN3025z

Tak pestrý záhon, ako vyzerá ráno a v dopoludňajších hodinách, kým na kvety nesvieti priame slnko, som mala aj v júni. Teraz, koncom leta je to vďaka kvetom, ktoré nesú meno nocovka.

DSCN3004z

DSCN3008z

DSCN3042z

DSCN1367z

Na záver ešte dva živočíchy, ktoré si našli domov na kvetoch. Pavúka som našla na echinacei na mojom záhone, ale kobylku zelenú na ruži vanilkovej farby na záhone u susedov.

DSCN3017z

DSCN3022z

 

