Koniec leta s jesienkami

Neklamným znakom toho, že prichádza jeseň, sú aj rozkvitnuté jesienky. O tom, že som sa minulú sobotu vybrala bicyklovať s cieľom fotiť tieto fialové kvety na lúke pred Bergom, som písala na blogu Na cestách s Kellysom. Aj o jesienkach ako takých som už písala pred dvomi rokmi na tomto blogu.

Bolo to v roku 2011, kedy som koncom augusta pri jednej cyklistike na Záhorí uvidela prvý raz túto rastlinu. Vtedy som si myslela, že je to krokus. Ale keďže ten kvitne iba na jar, z internetu som sa dozvedela, že existuje aj jesenná obdoba tejto rastliny a ňou je jesienka obyčajná.

Od toho augusta už nebola ani jedna jeseň, kedy by som nefotila tieto jemné fialové kvietky. Už viem o mnohých miestach, kde ich koncom leta a začiatkom jesene nájdem.

 

DSCN5037j

DSCN5033j

DSCN5034j

IMG_4091j

IMG_4125jIMG_4095j

IMG_4108j

IMG_4099j

 

 

 

 

 

 

