Zdá sa mi

že som sa konečne zbavila klikačov na odkazy mojich článkov na tomto blogu. Dúfam, že zverejnením tohto príspevku sa zase neprebudia. Naozaj nepotrebujem, aby mi okamžite (išlo naozaj o sekundy) po zverejnení článku pribudli likes (lajky), pričom článok nevykazoval žiadnu návštevu, ani žiadnu čítanosť. Niektorí ma proste mali v readeri, ktorý je podľa mňa na tomto portáli veľmi zle nastavený a svoje “páči sa mi” sa dá dať k príspevku, ktorý vôbec nemusíte vidieť, stačí vidieť len jeho náhľad, čo je niekedy jedna fotka a kúsok textu. Mnohí mi svoje lajky dávali rovno odtiaľ. Čo z toho vlastne vyplývalo? Iba toľko, že nemali záujem o prečítanie či videnie môjho článku, ale o to, aby sa pripomínali.

Bohužiaľ, táto “choroba” je rozšírená aj inde. Na Facebooku, na Google+ a asi aj na iných sieťach, ktoré nepoznám, lebo ich nepoužívam. Keď zdieľam na spomenutých sociálnych sieťach link na niečo, opluskujú ho, olajkujú, ale len nepatrné množstvo tých, čo sa pod zdieľané veci označia, články vidia a čítajú 😦

Návštevnosť blogu som si všímala aj počas toho obdobia, kedy som sem vôbec neprispievala. Je zaujímavé, že je približne rovnaká, ako aj v čase, kedy som naň prispievala. Rozhodla som sa, že po skoro päťmesačnej pauze zverejním postupne aspoň tie články, ktoré mám v sekcii “rozpísané”. Neviem, či mám napísať číslo, koľko ich tu je. Je dosť vysoké, dobre nad stovku 🙂 Niektoré sú už neaktuálne, ale niektorým čas na aktuálnosti vôbec neubral. Takže z nich budem postupne niektoré vyberať a zverejňovať. Dovtedy, kým sa mi úplne nezaplní priestor tohto free blogu. No aj na to som už zistila fintu, ako sa dá s priestorom šetriť. Asi ju budem používať. Fotografie nebudem nahrávať na blog, ale ich budem len kopírovať z iného priestoru.

Uvažovala som aj nad tým, či otvorím diskusie pod článkami. Urobím tak, aj keď viem, že desiatky diskutérov tu mať nikdy nebudem. Ale ani ja nebudem obchádzať množstvo blogov len preto, aby som prispela jednoslovnými komentármi a tak sa zviditeľňovala. Budem sa aj naďalej držať zásady, že ak ma niečo osloví a budem mať k tomu čo povedať, urobím tak. Ak nie, odídem bez toho, aby som sa pripojila k diskusii.

Pevne dúfam, že sa v tomto texte našli nielen klikači lajkov, ale aj autori vyššie spomínaných komentárov.

Zdravím všetkých tých, ktorí sem dnes úplnou náhodou zablúdili. A ak sem aj nikto nezablúdi ani náhodou, budem si tu zdieľať ten svoj virtuálny svet len sama pre seba, ako mi to ktosi poradil pod  posledným príspevkom 🙂

 

6 thoughts on “Zdá sa mi

  1. Ono dôvod prečo ľudia na sociálnych sietach dávajú lajky často krát aj bez toho, aby čítali samotný článok je v tom, že napríklad veľa ľudí to vníma tak, že ten svoj lajk dávajú napríklad tej-ktorej konkrétnej fotografi, ktorá reprezentuje článok, tj. tomu obrázku, ktorý je na sociálnej sieti uverejnený ako upútavka na článok. Skrátka poväčšine lajkujú obrázky nie texty. Tak už to na sociálnych sietach chodí a ťažko sa s tým dá niečo robiť. Deje sa to každému. Len úplné minimum ľudí klikne na linku a prečíta si aj samotný článok. No a o prečítaní celého článku od začiatku až do konca ani nehovorím. 😉

    Like

    1. Lenže to je veľmi povrchné, ak niekto dá lajk článku na základe fotografie…. Najlepší sú tí, ktorí olajkujú a potom sa ešte na niečo spýtajú, čo je vlastne napísané v texte, ktorý samozrejme nečítali. Ale väčšina lajkuje bezrozmyslu, len tak, aby sa nepovedalo. Hodnotím túto záležitosť podľa seba. Keď nedočítam článok, ani ho nelajkujem, lebo nie je dôvod, keďže ma nezaujal. Ale nikdy nedávam lajk na niečo, čo som vôbec nečítala, nevidela. Na fb to mnohí naozaj odôvodňujú tým, že lajkom dávajú do pozornosti status aj iným, ale na tomto blogu to tak nefunguje. V mojom prípade to bolo tak (vlastne som to už napísala aj v článku), že len čo som dala enter a zverejnila príspevok, už mi hore zasvietil like. Niektorí sú asi stále na mobilných zariadeniach a len striehnu, kde by na to svoje meno čo najrýchlejšie upozornili. Boris, ďakujem za prečítanie aj za komentovanie.

      Like

    1. Katka, dúfam, že ťa to neurazí, ale musím sa priznať, že na teba som pri písaní článku vôbec nemyslela 😦 Po prvé, ty nie si na WordPresse a nemáš možnosť ma čítať a lajkovať z readera. Takže hneď z podozrivých vypadávaš 🙂 Ty si práve z tých, ktorá napíše svoj názor, proste si povieš svoje a to sa mi páči, keď sa môžem s niekým o veciach baviť. Aj tebe ďakujem za prečítanie a za komentár. Ahoj!

      Like

    2. Jááj, musím sa opraviť. Predsa si to bola ty, ktorá mi poradila, aby som písala blog len pre seba a komentáre brala jenom jako třešničku na dortu. Takže v tej vete som ťa spomenula. Dobre som to napísala po česky? Nebola som si teraz čítať komentáre pod tým posledným článkom.

      Like

Pridaj komentár

