August 2017 je moja méta

Keby bolo keby, tak som už nejaké dva roky v dôchodku. Napísala som 22. septembra 2013. Vtedy som to myslela tak, že keby sa vek odchodu do dôchodku po roku 1989 stále nezvyšoval, už by som bola aj ja dôchodkyňa. Podľa teraz stále platnej tabuľky mi odchod vychádza až na august 2017, no nadpis tohto príspevku už nevyjadruje skutočnosť.

Tá je totiž taká, že na pondelok tohto týždňa som mala termín v sociálnej poisťovni, kde som si bola podať o predčasný starobný dôchodok. Mohla som tak urobiť už od septembra minulého roku, ale podanie žiadosti som sa snažila odkladať kvôli tomu, aby percento, o ktoré mi znížia vypočítaný dôchodok, bolo nižšie. Teraz mi zostáva čakať minimálne dva mesiace na to, aby som sa dozvedela, koľko mi vlastne toho dôchodku vyrátajú. Dúfam, že to bude aspoň na základné poplatky…

Prečo som tento článok nezverejnila pred tými viac ako dvomi rokmi? Vôbec netuším a celkom ma jeho koncept medzi tým množstvom rozpracovaných príspevkov prekvapil. Keďže ten fakt, že som požiadala o dôchodok, je úplne čerstvý, rozhodla som sa tak urobiť teraz. Určite vám, milí ostatní dôchodcovia, nezabudnem dať na vedomie, že už tiež patrím medzi vás.

Nadpis príspevku som zámerne nezmenila.

IMG_2772d
Lode s dôchodcami, ktoré priplávajú do bratislavského prístavu.

IMG_2773d

Uvažujem nad tým, čo z toho, o čom sa spieva v tejto dosť pesimistickej piesni, bude platiť aj o mne. Pravdepodobne veľa nie, lebo na mojom doterajšom živote sa toho podstatne veľa nezmení.

Jano Majerčík – Dôchodcovia

Hľadia často do ulice
cez odchýlené okenice.
Ich život hreje božia žiara,
trhajú lístky z kalendára.

Chodia krokom, majú kedy
ich už vôbec nič nesmädí.
Už sa blíži záverečná,
ktorá bude asi večná.

Refrén:
Dôchodcovia,tie staré mamy,
tí starí otcovia.
Dôchodcovia, čo svojim vnukom
všeličo dovolia.

Pomalý krok o palici,
netlačia sa v tlačenici.
Veci pre nich tratia zmysel,
kto by si to bol pomyslel.

Vždy ti dajú dobrú radu,
neholia si bielu bradu.
K životu im stačí málo,
láska,slnko aby hrialo.

Refrén: …

Už sú celkom ako deti,
hrávajú sa letí, letí.

IMG_2702d

 

 

3 thoughts on “August 2017 je moja méta

    1. Ach jaj! Tie dva výkričníky som pochopila tak, že sa ti to zdá dlho. Vieš, ako rýchlo ten čas ujde? Len aby dovtedy vek odchodu do dôchodku u vás nezvýšili, ako to bolo aj u nás. Kedy sa ide u vás do dôchodku?
      Ďakujem za návštevu a pozdravujem!

      Like

Pridaj komentár

