Vraj ďalší zázrak prírody

Túto rastlinku som dostala minulé leto od brata s tým, že je to vraj veľmi liečivá rastlina. Je menej známa, nikdy predtým som ju nevidela a ani som o nej nepočula. Je to kalisia voňavá, lat. názov Callisia fragrans.  Pochádza z tropickej Ameriky, odkiaľ sa rozšírila ďalej do sveta. Je príbuzná rastlinám rodu Tradescantia, teda nenáročným rastlinkám, ktoré som pestovala už ako dieťa.  Aj pestovanie kalisie je nenáročné, u nás sa pestuje ako izbová rastlina, pretože neznáša chlad pod 10 stupňov. Má rada vlahu a nepriame slnečné svetlo. V lete som ju mala na balkóne, ale to nebolo správne, pretože na prudkom slnku jej môže spáliť listy.

Na internete sa dozviete, na čo všetko je táto rastlina vhodná, aké choroby sa ňou vraj dajú liečiť, akým sa dá jej používaním predísť. Píšem vraj.

Momentálne som chorá. Minulú jar som si začala podľa malého vreckového atlasu zbierať a sušiť byliny, ktoré by som mohla využiť práve v období, ktoré momentálne prežívam. Už niekoľko dní si varím čajíky z kvetov pľúcnika lekárskeho, z fialky, bazy, lipového kvetu aj tymiánu, ale žiadne významné zlepšenie zdravotného stavu nepociťujem. A to som sa týmito čajmi skúšala liečiť už aj pred rokom. Sú tie bylinky naozaj liečivé? Čo robím zle, že mne nepomáhajú? Aké máte skúsenosti s liečbou bylinkovými čajmi?

Keby som sa aj chcela liečiť kalisiou voňavou, potrvá ešte asi dosť dlhý čas, kým mi vyrastie natoľko, aby som ju mohla použiť ako liečivo. Za sedem mesiacov, čo ju doma mám, mi skoro vôbec nevyrástla. Stále vyzerá rovnako. Poznáte niekto túto rastlinu? Pestujete ju a liečili ste sa ňou?

 

Pridaj komentár

