Kaplnka Božského srdca Ježišovho

Stojí len niekoľko metrov od známeho Kolonádneho či inak nazývaného aj Skleného mosta. V Piešťanoch jej hovoria aj Kúpeľná kaplnka.

Keď som bola začiatkom novembra 2014 v Piešťanoch, napísala som tu na blogu tri príspevky o tomto meste a v jednom z nich som túto kaplnku aj spomenula. V konceptoch mi zostali ešte ďalšie dva, jeden z nich je aj tento.

Vo vnútri kaplnky som nebola, takže len pár údajov a fotografií z exteriéru.  Kaplnka Božského srdca Ježišovho je z roku 1897, staval ju staviteľ Henizl zo Senca. Napriek tomu, že z vonku pôsobí ako neogotická, resp. pseudogotická stavba, v skutočnosti je to eklektická stavba. Sedlová vežička bola pôvodne pokrytá zinkovou škridlou. V štíte na priečelí je v kruhovom reliéfe Panna Mária Lurdská. V nikách sú sochy sv. Alžbety Durínskej a sv.Štefana kráľa. Nahradila barokovú kaplnku zasvätenú sv. Jánovi Nepomuckému, ktorá stála asi sto metrov západnejšie ako dnešná kaplnka. Táto však už koncom 19. storočia bola opustená a nakoniec zbúraná.

 

Môžete si pozrieť aj ďalšie

SAKRÁLNE STAVBY

***

Pridaj komentár

