Hashtag, #project365

“Hashtag je slovo alebo fráza označené predponou „#“. Význam slov označených týmto symbolom – tagom   je dnes chápaný ako forma kľúčového slova. Najčastejšie je využívaný v informačných systémoch na jednoznačné označenie článkov, dokumentov alebo ich častí, prípadne kľúčových alebo podstatných slov. Krátke príspevky na mikroblogoch alebo na sociálnych sieťach môžu byť označené umiestnením „#“ pred významné slová…”

Toľko hovorí o hashtagu Wikipédia. Mnohí z vás už toto slovo nielen poznáte, ale aj využívate. Aj ja som si ten krížik (presne tak sa označuje v hudobnej teórii znak, ktorým sa tón zvyšuje o poltón) začala najprv všímať kde-tu po internete, potom som googlila a nakoniec som ho začala aj používať. Keď naň ovšem nezabudnem. Najviac ho používam na sociálnej sieti Google+. Pravidelne som ho začala pridávať k mojej súkromnej zbierke fotografií s názvom Každý deň je iba raz za život. Vyzerá to takto:

#Každýdeňjeibarazzaživot

každý deň sken

a rovnako tak ho dávam aj k príspevkom na blogu toho istého mena.

Je to veľmi užitočný spôsob, ako si uľahčiť hľadanie konkrétneho výrazu, príspevku na blogu alebo na sociálnych sieťach. Slovíčko – tag s mriežkou zadáte do  kolonky “vyhľadaj”, stlačíte enter a ponúkne vám príspevky, ktoré obsahujú hľadaný výraz (ovšem iba tie, ktoré sú označené hashtagom). Doporučujem používať. Uľahčí vyhľadávanie nielen vám, ale aj vašim čitateľom. Treba ísť s dobou 🙂

To by bolo na úvod k hashtagu, teraz k tomu konkrétnemu.

Vďaka hashtagu si dosť často prezerám aj cudzie projekty 365. Je ich na internete dosť. Niektoré sú na blogoch, iné na sociálnych sieťach. Viete, čo ma na niektorých zarazilo? Že ich autori tak trošku švindľujú. Nedávajú fotky z toho konkrétneho dňa, ale aj niekoľko dní, ba možno aj týždňov staré. To ma dosť mrzí, lebo ja sa snažím dať každý deň naozaj fotku z toho dňa, aj keď je to často len obyčajný cvak. Veď čo je to teplomer s číslom teploty za fotku? Ale bola z toho dňa. Áno, je to o to ťažšie, lebo cez deň musíte myslieť aj na to, čo z toho konkrétneho dňa zverejníte na blogu, či na sociálnej sieti. V tom spočíva vlastne podstata toho projektu a nie nasúkať do neho fotky z archívu.

Možno niektorým z vás teraz napadla otázka: Ako to tá ženská zistila? Zistila. Ako, to si nechá pre seba 🙂

 

 

Pridaj komentár

