Záhon

Dávno som nepísala o tom, čo je nové na mojom záhone. Kvety sa postupne zobúdzajú po zime, mnohé už kvitnú. Ale mňa ten záhon prestáva baviť. Teda nie ten samotný záhon, ale to, ako sa ľudia správajú. Chodia do neho venčiť svojich velikánskych psov, vyhadzujú z okien a z balkónov odpad. Myslím si, že pre takýchto obyvateľov nemá zmysel niečo skrášľovať. Koncom leta 2011 som záhon začala tvoriť. Za to obdobie sa ešte nenašiel nikto, kto by sa spýtal, či nechcem s niečím pomôcť. Nie, nečakám to, ale keby sa bol niekto taký našiel, určite by ma to bolo potešilo.

Takže túto jar si hovorím to, že už nič nové sadiť nebudem a budem mu venovať len tú najnevyhnutnejšiu starostlivosť. Preto som sa konečne včera krátko pred obedom vybrala dole, že idem urobiť poriadok po zime. No dlho som tam nepobudla. Stihla som urobiť menší záhon a kúsok z toho veľkého a začalo pršať. Keďže ešte stále nie som úplne fit, radšej som sa zbalila a išla domov.

Keď začali padať prvé kvapky, rýchlo som urobila aspoň zopár záberov.

Ako úplne prvá rozkvitla, aj keď len veľmi bojazlivo, bergénia. Bolo to ešte v decembri. Toto je fotka zo včera, tú zimnú môžete vidieť TU.

Kvietky, ktoré už dávnejšie odkvitli, boli žlté kvety tavolínov.

Snežienky ešte stále zdobia záhon, ale už ich je pomenej.

K nim pribudli fialky. Aj biele.

Primuliek som na záhon posadila už niekoľko, ale akosi sa im tam veľmi nepáči. Dve mi teraz kvitnú, ďalšiu som si dnes všimla, ale tá je zatiaľ bez kvetov.

Už v týždni som videla na mieste bývalých záhrad pri Lide, že kvitne zimozel. Kvitne aj u mňa.

Ale čo ma prekvapilo, bolo začínajúce kvitnutie nezabúdok.

Narcisy, hyacint, forzítia, to sú ďalšie rastliny, ktoré už kvitnú.

A tu je dôkaz, že ma na záhone čaká ešte veľa práce, aby som ho očistila od zbytkov z minulej sezóny.

Po sviatkoch už meteorológovia sľubujú teplé jarné počasie, tak nastane vhodný čas aj na prácu na záhone.

 

6 thoughts on “Záhon

  1. Tak to ťa chápem, nejde o to, aby ti skutočne išli susedia pomôcť, ale o to, že by si aspoň videla, že v prípade potreby by boli ochotní a že im záleží na okolí ich bydliska a sú spokojní, že sa našla aspoň jedna osoba, ktorá sa im o to stará bez nárokov na odmenu. Odmena by bola pochvala, či aspoň pár slov. A venčenie psov je snáď pod nejakým zákonom, nemôžu chodiť, kade chcú, či?
    Danka, musíš to brať len ako svoj relax, never, že sa dožiješ teplého slova :-(((
    Pááá

    Like

    1. Napísala si to presne. Ako relax to beriem, ale keď tam prídem a vidím veľké kopy, tak to zoberie chuť asi každému. Veľakrát som videla majiteľov psov, ktorí ako keby naschvál posielali svojich krásavcov do toho záhonu kvetov. Keď som párkrát niektorých oslovila, tak som dostala také tituly, ktoré sú na tomto mieste nepublikovateľné. Je to chyba nás všetkých, teda hlavne tých, ktorí sa tvária, že nič nevidia. Ja bývam vysoko, mňa nie je ani dobre počuť, keď na niekoho zakričím. Neverím, že to tí nižšie tiež nevidia, ale nevšimla som si, že by to niekomu z nich prekážalo.

      Like

  2. Je to fakt smutné :-(((
    Ani by som neverila, že to naozaj tak je, vyhadzovať odpad rovno z okien, pustiť psiská medzi kvety, nesnažiť sa aspoň opýtaním pridať ruku k dielu, a toto všetko v BA, myslím, že určite nie v nejakom gete, ale medzi “normálnymi” ľuďmi, to je vrchol neohľadnosti. Kde to národ slovenský speje???
    Ani sa ti nečudujem, že rezignuješ!

    Like

    1. Odpovedala by som ti v podobnom zmysle ako som ti už odpovedala na tvoj komentár pred rokom 🙂 Pozerám, že nejako to tu mám pod článkom predanielované, že ktorá Daniela to bola tá, ktorá písala posledná pred tvojím včerajším komentárom. A vidím, že tá istá 😛
      Ale ďakujem aj tak, že si sa vrátila pod ten istý článok, hoci tých nových, aj zo záhonu, tu mám habadej. Ahoj!

      Like

Pridaj komentár

