Prechádzka jarným mestom

Konečne prišiel čas aj na fotky, ktoré som urobila v pondelok 21. marca, kedy som bola po dlhom čase v meste.  Z električky som vystúpila na zastávke pri Kostole kapucínov. Až doma som si uvedomila, prečo som tam vystúpila a to, kvôli čomu som tam vystúpila, som nakoniec odfotiť zabudla. Boli to biele bicykle označené menom Cyklokoalícia, pretože by som o nich chcela písať na mojom cyklistickom blogu. Pôvodne som sa električkou chcela odviezť až na dunajské nábrežie, kam som však v ten deň vôbec nedošla.

Tu som sa zdržala trošku dlhšie, lebo ma tu zaujali vrabce, ktorých fotky ste už mohli vidieť aj v tomto príspevku. Kliknite si na odkaz, zatiaľ si ho pozreli len DVAJA návštevníci blogu, hoci lajky má už tri.  A to som nepozerala, či nemá náhodou aj nejaké plusky na G+. Nuž čo, aj tu sa môžu diať zázraky 🙂

Lúče jarného slnka si ľudia užívali už aj na kávičke vonku na ulici  a posedávaním na lavičkách.

Prešla som na druhú stranu cesty a pomaly prichádzam k Židovskej ulici. Ešte jeden pohľad na mestské hradby, na katedrálu, Most SNP a na kúsok Petržalky.

Predsa som sa ešte raz vrátila na druhú stranu cesty a odfotila som si mesto s rozkvitnutými kermi zlatovky.

Keď som bola bližšie k Dómu, nazoomovala som si kúsok strechy na jeho veži.

A že aj toto je z mojej pondelkovej prechádzky mestom, dokazujú odrazy v okne.

Na druhej strane, cez rušnú cestu je vidieť práve tento pohľad. Turistický vláčik vchádza do Kapitulskej ulice.

Tu je tá rušná cesta, kvôli ktorej padla za obeť časť Podhradia.

Už kráčam po schodoch hore na hrad, kde míňam aj túto ľudovú tvorbu…

… a kde mi už nad hlavou voňajú drobné biele kvety, do ktorých sa opierajú popoludňajšie lúče slnka.

Nielen ja som si vyšla na hrad s fotoaparátom. Zatiaľ som však do areálu hradu nevošla, idem cestičkou popod areál a konečne aj ja som na jednej fotke 🙂

Jar je naozaj v rozpuku.

Kto by odolal takýmto scenériám?

Už som v areáli hradu, predo mnou sú dve z niekoľkých hradných brán.

Tu vám znovu ponúkam pohľad na Dunaj a Petržalku.

Je už po piatej hodine popoludní, ale na hrade sú ešte stále nejakí turisti.

Zopár ich vidím aj na terase reštaurácie na Moste SNP.

Opačnou stranou, než akou som prišla, schádzam dole z hradu.

Blíži sa k pol šiestej, čochvíľa sa bude zmrákať.

Už som dole. Premávka na moste neutícha, ľudí na terase mosta pribudlo.

To, že fotím posledný záber toho dňa, som ešte v tejto chvíli nevedela. Na ďalšie by som si musela vymeniť baterky vo fotoaparáte. Keďže sa však poznám, tak som to radšej neurobila a rovno som zamierila na zastávku autobusu a na cestu domov. Svetla už aj tak rýchlo ubúdalo. A tomuto príspevku som pokojne mohla dať názov, že je to jarná prechádzka v Podhradí a na hrade.

 

2 thoughts on “Prechádzka jarným mestom

  1. Škoda, že ste nešla merom okolo budovy Národnej rady a tej historickej studne. Tá je totiž vo vnútri úplne zarastená burinou, pozrieť sa do nej nedá. Sklo, ktorým je zakrytá je tiež v dezolátnom stave, o špine ani nehovorím. Som zvedavá, či ich napadne to dať do poriadku, kým budú do budovy chodiť členovia Europskej komisie. Asi pred rokom som to už odfotila a napísala na Bratislavský okrášľovací spolok, ale nič sa neudialo. Váš smer prechádzky bol oveľa krajší.

    Like

    1. Teraz čítam niečo a vôbec neviem, že čo 😦 Ja o žiadnej studni neviem, len o tej na Primaciálnom námestí. To je asi hanba, ale fakt netuším, o akej studní píšete. Veď pred tou budovou som sedela chvíľu na lavičke a sledovala som tých vrabcov. Kde je tam prosíííím studňa???? Treba písať na Magistrát. Tiež sa nič neudeje 😦

      Like

Pridaj komentár

