Jar v rusovskom parku

Keď som včera prišla domov z prechádzky v rusovskom parku, našla som na profile G+ Moniky z Ostravy, že je Den procházky v parku. Nevediac o tom, uctila som si tento deň aj ja prechádzkou, hoci sa mi nikde inde takú informáciu na internete nepodarilo nájsť.

Du parku v Rusovciach chodievam celkom často. Toto bola tohoročná už tretia návšteva parku, takže približne raz do mesiaca sa tam vyberiem. Častejšie to bude potom, keď sa začnem bicyklovať. Rusovce ako také sú dosť častým námetom článkov na tomto mojom blogu. Veď som sa aj musela pozrieť do archívu, či som článok s takýmto názvom už niekedy nepublikovala. Kto by si chcel pozrieť tie predošlé, stačí, keď klikne pod týmto článkom na tag Rusovce.

Ale teraz sa už prejdite so mnou.

V parku to hýrilo nielen zelenou, ktorej denne pribúda stále viac, ale aj modrou, žltou a bielou farbou.

A neboli to len kvety…

 

V tomto období chodievam do parku hlavne kvôli týmto kvetom.

 

Sú to veternice, ktoré sú biele, žlté, modré a z roka na rok ubúda ružových. Včera som našla už len jednu 😦

Pamätám si, že aj na tomto mieste zvykli byť ružové, teraz som videla už iba biele, sem-tam žltých a modrých.

Nezábudky nekvitnú len pri vode, nájdete ich v celom parku.

Modré sú aj kvety zimozelu…

…a ďalšie kvety, ktorých meno nepoznám. Bude to asi nejaký druh scilly. Keď som videla malé čierne chrobáčiky na kvetoch, uvedomila som si, že si budem musieť doma poriadne popozerať telo, či som si domov nepriniesla nejakého kliešťa.

Pozostatky z minulého roku nájdete nielen v podobe žltého popadaného lístia, ale aj množstva plodov z platanov.

Určite nepotrvá dlho, kým sa do parku v Rusovciach znovu vyberiem.

Pridaj komentár

