Z Waitovho lomu

po Sandberg pokračovala moja Prvá jarná túra z pondelka. Prvú časť som ukončila približne v polovici podľa času na fotkách. Nie je to však polovica túry, čo sa jej dĺžky týka. Ale asi som sa zastavovala stále častejšie a na dlhšie, takže posledný úsek túry mi trval dlhšie ako ten začiatočný. Ako som už písala, po modrej značky som pokračovala k Sandbergu.

Po pár metroch som prišla do Waitovho lomu, kde som nečakane pobudla o niečo dlhšie preto, že sa tam znenazdajky objavil veľký pes bez pána. Mysľou mi prebehlo všeličo, keď som ho uvidela. Bola som práve neďaleko nového turistického prístrešku. Nenapadlo mi nič lepšie, len vojsť pod jeho striešku a tam som si sadla na stôl, nie na lavicu. Dúfala som, že keby bol pes agresívny, že za mnou na ten stôl nevylezie. Naivná predstava, však? Našťastie, skôr pes ako keby sa  bál mňa, lebo sa párkrát strhol na moje pohyby s fotoaparátom. Po niekoľkých minútach odišiel a ja som mohla pokračovať ďalej.

Weitov lom,  ako to už z názvu vyplýva, slúžil pôvodne ako kameňolom a vápenka. Získaný vápenec sa exportoval do Rakúska a Talianska, alebo sa používal na spevňovanie brehov rieky Moravy. Dáno som ním neprechádzala, moje posledné túry som prechádzala nad ním, videla som ho zvrchu. Teraz som sa naopak mohla pokochať pohľadmi zdola.

V diaľke už bolo vidieť objekty Schloss Hofu, podo mnou som mohla vidieť rieku Morava.

Oddýchnuť a posedieť sa tu dá aj na takejto peknej lavičke.

Odchádzajúc z Waitovho lomu som sa dozvedela aj o vzácnych orchideách.

Už som nebola ďaleko od Sandbergu, keď sa mi prihovoril jeden pán, že ak fotím kosatce, aby som si odfotila aj biely, ktorých je tam vraj len veľmi málo. Najprv som si myslela, že to je žltý, ale naozaj bol biely. Bol na dosť neprístupnom mieste, tak sa mi ho lepšie nepodarilo odfotiť.

Na miesta, na ktoré som prišla, bola radosť sa pozerať. Hýrili farbami kvetov. Nádhera!

Tá najväčšia krása však na mňa ešte len čakala.

Ani fotky nedokážu sprostredkovať tú krásu, treba tam ísť osobne.

 

Jar na Devínskej Kobyle v minulých rokoch:

https://fotografiedb.wordpress.com/2014/03/20/jarna-devinska-kobyla/

https://fotografiedb.wordpress.com/2015/04/09/tolko-krasy-pokope/

Pridaj komentár

