Včera sa začala plavebná sezóna 2016

K napísaniu tohto príspevku ma podnietilo sledovanie včerajších televíznych novín, kde bola aj reportáž o začiatku plavebnej sezóny na Dunaji. V súvislosti s tým sme sa dozvedeli aj niekoľko informácií o rýchlolodiach. A ja som si zaspomínala na to, kedy som sa s takýmto typom lode viezla prvý raz.

Bolo to naozaj veľmi dávno, viaže sa to k mojej prvej dovolenke v Bulharsku, na ktorej som bola v roku 1977. Na výlety z Varny, kde sme počas dovolenky bývali, sme do iných mestečiek na pobreží Čierneho mora zvykli chodiť práve takýmito raketami. Tak sme im hovorili.

Dlhé roky potom som sa takouto loďou neviezla a až niekedy v rokoch 1991-93 (neviem presne, v ktorom roku to bolo), som bola s deťmi na výlete vo Viedni. Tam a späť sme sa dopravili takýmto typom lode. Aj v súčasnosti premávajú denne tieto lode na trase Bratislava – Viedeň a späť a práve od včerajšieho dňa ich môžete zase vidieť na vlnách Dunaja.

Pri mojich cyklopotulkách popri Dunaji, ale aj pri častých návštevách dunajského nábrežia v meste, som nafotila tieto lode nespočetnekrát. Zopár fotografií som vylovila z môjho archívu. Sú to nielen tie naše, ale aj maďarské.

Ako je vidieť z fotografie, na palubu lode môžete ísť aj s bicyklom.

 

4 thoughts on “Včera sa začala plavebná sezóna 2016

  1. To jsou zajímavé lodě, Danko, nikdy jsem nic podobného neviděla, kde taky, když skoro nevytáhnu paty za humna.
    Na našich řekách takové lodě nejspíš nejsou.
    Pěkné fotky, hlavně ty se sluníčkem. 🙂

    Like

    1. Ďakujem Hanka, ale tentoraz to bolo viac o tých slovách, spomienkach, ako o fotkách 🙂 Dala som ich sem a to som netušila, že sa nájde niekto, kto takúto loď nepozná. Mne pripadajú niektoré veci samozrejmé, pre iných však samozrejmé nemusia byť. Len som mala dosť obavy písať o lodi viac, lebo som sa predvčerom dozvedela, že ľudia neklikajú na môj blog aj preto, že je tu reklama (čo som fakt vôbec nevedela, lebo ja nevidím reklamu nikde, keďže ju mám zablokovanú), aby si niekto nenamýšľal, že aj týmto príspevkom nebodaj zarábam.

      Like

      1. Povídání jsem si samozřejmě přečetla, Danko, jenže to víš, u mě jsou na prvním místě fotky. 😉
        Patřím k těm, kdo tuhle loď neznají, po řece Jihlavě nic takového nepluje. 🙂

        Like

        1. Keď si spomenula rieku Jihlavu, práve keď som pozerala na mape, ako ďaleko to je od vás do Skalice, uvidela som na Google mape fotku Třebíča. Je na nej rieka a rozmýšľala som nad tým, či si ty mala niekedy tú rieku na blogu. Mala?

          Like

Pridaj komentár

