Prechádzka v bielom lese

Keďže viem, že lesík, z ktorého budú dnešné fotky, takto dlho vyzerať nebude, v posledných dňoch som sa v ňom bola prejsť viackrát. Tá jeho momentálna krása ma nadchýna, neviem sa jej nabažiť. Dokonca ani tá cesnaková vôňa mi nejako veľmi neprekáža. Včera sa mi dokonca zdalo, že ju tam už vôbec necítim. Zvykla som si na ňu? A či už nie je taká intenzívna? Možno je oboje pravda.

Tento príspevok z petržalského lesa v Starom háji chcem venovať aj končiacemu sa Mesiacu lesov.

Do bielej a zelenej sa sem-tam miešali aj iné farby.

Po oba dni, z ktorých sú tieto fotografie, bola skôr zatiahnutá obloha, ale v čase, kedy som v lesíku bola, sa slnko na chvíľu ukázalo a jeho lúče spôsobovali, že v lese vrhali množstvo rôznych tieňov.

Určite ste si všimli, že v súčasnosti je les naozaj biely nielen preto, že momentálne kvitne medvedí cesnak. Na prvý pohľad sa zdá, že je les zasnežený. Je to dôsledok všade lietajúcich chumáčov z topoľov.

Ešte zopár detailov.

Táto je už naozaj posledná.

Na záver ešte text, ktorý som kedysi objavila na tabuľke v nejakom lese. Zaznamenala som si ho a dnes ho použijem na záver tohto príspevku.

Prosba lesa

Milý človeče, som domovom vtáctva a zveriny i všetkého živého vo mne zrodeného. Som darcom tepla tvojho krbu. Ja som dal porisko na tvoju sekeru i kôl do tvojho plota, dal som trám na tvoj dom aj dosku na tvoj stôl. Zo mňa je lôžko na ktorom spávaš. Zo mňa je drevo tvojej kolísky i tvojej truhly. Ja som tým, čím pre život chlieb a pre vázu kvetina. Vypočuj teda prosbu moju:

Opatruj ma a chráň pre veky budúce.

9 thoughts on “Prechádzka v bielom lese

  1. Asi by sme tam mali poslať koscov trávy z nášho obvodu BA II, a bolo by po cesnaku. Mali sme ho pod oknami asi 3 m2 a pekne rozkvitnutý, kým neprišli “odborníci” a všetko nepokosili.

    Like

    1. Keď sme sa nedávno bavili o inom “kosení” – teda o jarnom strihaní kríkov pred kvitnutím, tak som si vtedy spomenula na jednu pani v Petržalke, ktorá tiež pred domom pestuje kvety. Vlani som jej obdivovala orgovány – bolo to asi v takomto období a sťažovala sa mi, že jej zostrihali nejaké kry, ktoré mali kvitnúť. Neboli to tie erárne vysádzané, ale také, čo si ľudia vysadili pri dome sami. No a takto sa im pekne o ne postarali odborníci 😦 Ja som si myslela, že mi napíšete, že tam pošleme dodávateľov medvedieho cesnaku do našich obchodov. Fakt som vyvalila oči nad tým, keď jedna pani si vkladala zväzok listov medvedieho cesnaku do nákupného vozíka a kúsok od obchodu ich má plný les.

      Like

  2. Tak to je zas prekrásne! Ešte som nevidela kvitnúť med. cesnak. U nás rastie trocha ďalej, vyše 2é km, tak som tam bola len pred kvitnutím. Ale ak bude pekne cez víkend, mala by som sa tam ísť prejsť, nech to vidím na vlastné oči.
    Danka, ďakujem ti za tie vrecúška, videla som ich, ale som ti nenapísala, som akási mimo :-(((
    Si milá, že na mňa myslíš! Sú naozaj pekné, ono, paličková čipka je prekrásna, ale nad moje sily, to by som ani neskúšala. Aj ak sa dá na obyčajné vrece, urobí z neho poklad. Zlaté ruky, čo to dokážu!
    Pááá

    Like

  3. Herrliche Bilder liebe Daniela 🙂
    Leider ist bei und wieder Regen auch würde gern in den Wald wandern gehn, vielleicht morgen…
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

  4. Podle názvu článku jsem se nejdřív lekla, že u vás sněžilo a sníh zůstal ležet na zemi, Danko.
    Tohle je něco úplně jiného, krásné záběry! Medvědí česnek tvoří úžasné bílo-zelené koberce.
    Znám u nás dvě podobné lokality. Když jsem fotila medvědí česnek poprvé, rozbolela mě z jeho vůně hlava a bylo mi špatně od žaludku.
    Podruhé už to bylo lepší.
    Medvědí česnek má překrásné květy, ten detail je úžasný.
    Na “prosbu lesa” jsem narazila i u nás. Rozumný ohleduplný člověk ji respektuje, ale ti ostatní … škoda mluvit!

    Like

    1. Práve pozerám popoludňajšie správy a sú tam reportáže z východných častí Slovenska, kde napadol sneh, takže ho ešte môžeme očakávať aj tu. Potom už nebude biely les len od kvetov cesnaku a chumáčov z topoľov. No radšej nie, nech je už pekne a teplo.
      O tom, čo všetko sa dá nájsť v prírode zásluhou necitlivého človeka vieme obidve veľmi dobre. Aj v tomto konkrétnom lesíku, ale tie som do článku nedala.

      Like

Pridaj komentár

