Ako je to s reklamou na tomto blogu

To, že nejakú reklamu na blogu mám, som nevedela, ale ani som sa tým vôbec nezaoberala. Až do chvíle, keď mi jedna pani reagovala na moje statusy na G+ o tom, aby mi ľudia neklikali na plus k príspevkom, ktoré tam zdieľam z WordPressu, ale nielen z neho bez toho, aby si tie odkazy vôbec rozklikli. Oba blogové systémy, na ktorých mám svoje blogy, majú totiž takú výbornú administráciu, že ukážu aj to, koľko kliknutí denne bolo na ten-ktorý príspevok. Preto som vždy vedela a aj v budúcnosti budem vedieť o tom, kto mi rozdáva plusky bez toho, aby si pozrel to, k čomu ich dáva. To ma maximálne rozčuľuje, lebo ja nie som na tom G+ preto, aby som tam zbierala nejaké plusky, ale preto, aby som dala širšiemu svetu vedieť o mojich blogoch.

Tým, že to tam ľudia berú tak, ako berú, sa vlastne môj zámer míňa účinkom.

Pri tej istej príležitosti som sa dozvedela, že ľudia mi na blog neklikajú ASI AJ PRETO, lebo mi nechcú prispievať na moje zárobky, ktoré získavam blogovaním. Keď som si toto prečítala, tak som na chvíľu onemela. Jednak, ani s jedným mojím blogom nezarábam, ale ani nemám ašpirácie na to, že by som zarábať chcela. To, že je tam občas nejaká reklama, som nevedela, pretože ja mám akúkoľvek reklamu zablokovanú. Ale z tej odpovede mi je jasné, že ten človek,  ktorý takéto niečo napíše, o tom tak aj predtým rozmýšľal. A asi nie je taký sám.

Ak sú takí ľudia, ktorí sa obávajú, že dajú lacno zarobiť nejakému blogerovi, prečo si reklamu nezablokujú tiež? Práve od chvíle, kedy som riešila túto vec s reklamou, prišlo mi už niekoľkokrát upozornenie, že ak nechcem, aby sa na mojom blogu reklama ukazovala, mám si zaplatiť prémiovú formu blogu a nemám používať túto free, teda zadarmo.

Milí moji závistlivci! To naozaj robiť nebudem. Mne tu tá reklama nevadí, lebo ju nevidím. A vy sa aj naďalej tomuto blogu radšej vyhýbajte, aby ste nemali zlé svedomie, že ste dali niekomu zarobiť. Ja platiť za nič nebudem. Mne len stále nedochádza do hlavy to, že vôbec niekto takto uvažuje. Nikdy mi niečo podobné hlavou neprešlo. No aspoň vidím, akí sú niektorí ľudia žičliví. Je mi z nich….. každý si môže domyslieť, že ako.

Táto téma by sa dala ešte ďalej rozvíjať, ale nemá to zmysel. Na jednej strane sú tu rozdávači plusiek a lajkov, lebo aj o nich je reč (veď ich to nič nestojí a sú si vedomí, že tým ani nedajú nikomu zarobiť), no na druhej tí istí rozmýšľajú tak, ako mi bolo oznámené. Zaujímavé, nie?

Naskenovala som len jednu z možností blogu, kde sa môžem dozvedieť o klikaní na príspevky. Zároveň je tam už spomínané upozornenie administrácie o tom, akým spôsobom môžem zabrániť reklame na blogu.

reklama

Aby som tento príspevok trošku odľahčila, ukážem vám fotky, ktoré som urobila pri nedávnej cyklistike do rakúskeho Bergu. Na rozdiel od dnešného dňa, kedy prší, bolo  vtedy krásne slnečné počasie. Dnešný dážď mi vôbec nevadí, naopak, teším sa mu. Zem potrebuje vlahu.

Môj obľúbený strom pri cyklochodníku na hrádzi.
Môj obľúbený strom pri cyklochodníku na hrádzi.

 

Že sa táto rastlina volá smohla lekárska, som do tejto chvíle nevedela.

 

Ale to, ako sa volá tento strom, neviem ani doteraz.

 

Takto lemovali cyklistom cestu púpavy ešte pred dvomi týždňami.

 

O týždeň neskôr to tam už vyzeralo takto.

 

Toto by mal byť iskerník chlpatý.

 

Chvíľu som prestala bicyklovať a sadla som si do trávy. Čakala som, či bažant, ktorého som počula ozývať sa medzi stromami, vyjde von. Nevyšiel. Za ten čas som si fotila napr. aj hrad.

 

Práve som prišla na hranicu Slovenska s Rakúskom. Žlté repkové pole je už rakúske, v pozadí sú bratislavské Dlhé diely.

Ešte mi nedá, aby som tu neuviedla, aká je logika niektorých:

A prečo vám tak záleží na tom, aby vám ľudia na tie odkazy klikali?

No predtým prišla veta, že neprestávajte zdieľať príspevky z blogu, lebo potom sa ľudia nemajú ako dozvedieť o vašom blogu…..

No comment.

A na záver k tejto téme ešte toto.

Možno sa niektorí čudujete, že vy ma obdarúvate svojimi pluskami a odo mňa ich nedostávate. To ste práve vy, ktorí sa správate tak, ako píšem vyššie. Ja bez prečítania a pozretia zdieľaného príspevku plusky nerozdávam, ale na odkazy tých, ktorí to s obľubou robia, som prestala klikať. Tam, kde chcem a kde ma niečo zaujme, často pridám aj pár slov, nielen to obligátne plus. Ale vy sa túto informáciu pravdepodobne aj tak nedozviete.

5 thoughts on “Ako je to s reklamou na tomto blogu

  1. Žasnu nad tím, jaké starosti mají někteří lidé, Danko!

    Líbí se mi snímky na odlehčení, hlavně pilát lékařský a pryskyřník kosmatý, to jsou krásné detaily. 🙂
    Koukám, že lány řepky jsou i v Rakousku, myslela jsem, že je to jen u nás!

    Like

    1. Hanka, aj ty by si mohla napísať, koľko reklamy tu u mňa vidíš. Aby som sa o tom, čo mi bolo napísané, presvedčila, dala som za úlohu osobe, ktorá v zamestnaní nemá v počítači zablokovanú reklamu, aby sa mi do blogu pozrela. Pod tým posledným článkom som tam vraj mala vtedy reklamu na nejaké stoličky. Aj by ma celkom zaujímalo, na čo všetko som tu už reklamu mala, (dúfam, že nie napr. na cigarety…) ale kvôli tomu nebudem reklamu odblokovávať. Kedysi som aj na vašich blogoch.cz videla reklamu na bulvárne články z Novy, ale už to tam nie je vidieť. A videla som tú reklamu aj napriek tomu, že aj vtedy som používala adblock.
      Čo sa týka repky, tá móda pestovať ju v takej miere, prišla podľa mňa práve zo západu. Už je to 20 a viac rokov, čo som zvykla častejšie cestovať do Nemecka cez Rakúsko a pamätám si, aké množstvo žltých lánov repky som tam už vtedy videla. U nás to vidím v takom množstve až v posledných rokoch. Je to jednoduchšie pestovanie ako napr. zemiaky…. Repka sa spracováva nielen na olej potravinársky, ale aj ako biopalivo, ktoré je asi stále viac populárne.

      Like

      1. Nevidím tady reklamu žádnou, Danko, všechno se týká jen tvého blogu.
        Abych pravdu řekla, reklam si moc nevšímám, mně zase tolik nepřekážejí a už vůbec bych za nimi nehledala nějaký úmysl a možnost výdělku pro blogera.

        S tou řepkou máš nejspíš pravdu, její pěstování je poměrně snadné a zřejmě dost výnosné. Vzhledem k tomu, že jsem byla v zahraničí jen jednou, a ještě k tomu o prázdninách, netuším, kde všude se řepka pěstuje, takže děkuji za informaci.

        Ještě taková poznámka na závěr. U nás se konečně ukázalo sluníčko, sice je zima, ale počasí vypadá slibně.
        Měj se hezky, Dani! 🙂

        Like

      2. Reklama sa zobrazuje podľa preferencií návštevníkov. Inými slovami reklamné systémy, ktorých merací kód je vložený takmer na každej webovej stránke a emailových klientoch detailne sledujú chovanie ľudí, čo ich na internete zaujíma, aké webové stránky presne navštevujú, ako dlho na nich zotrvajú, na čo konkrétne klikajú, vrátane kľúčových slov, ktoré zadávajú do vyhľadávania, čo si s kým píšu, na čo reagujú, na čo odpovedajú a v akom duchu, podtóne a nálade. Zozbierané údaje následne komplexne vyhodnocujú systémy umelej inteligencie na to určenej. Na základne tohoto chovania reklamný systém požívateľovi zobrazí reklamy, ktoré si u neho zaplatili inzerenti a u ktorých je vysoký predpoklad, že môžu podľa nameraných a vyhodnotených osobných preferencií jednotlivých používateľov priniesť inzerentom konverzie, tj. budúceho zákazníka. Inými slovami, reklamy, ktoré sa na vašom blogu zobrazujú sú dynamické, teda každému návštevníkovi sa zobrazuje niečo úplne iné. Podľa osobných preferencií a záujmov, starostlivo zozbieraných počas celoživotného surfovania konkrétneho návštevníka na internete.

        Like

        1. V skrátenej forme som toto písala včera večer inej mojej občasnej návštevníčke blogu 🙂 Nebola som si istá, či to tak funguje aj na WP, ale písala som jej, že to tak funguje na Google. Ďakujem Boris, tí, ktorí si myslia, že ja tou reklamou zarábam, si ten svoj názor budú musieť poopraviť.
          Skopírovala som ten môj včerajší text: Vieš, čo si myslím, že to ukazuje asi každému ináč, podľa toho, čo sa na tom ktorom počítači vyhľadáva. Tak som to aspoň niekde čítala ohľadne reklamy na Google.

          Like

Pridaj komentár

