Nielen petržalské labute

sú v radostnom očakávaní. Takých labutích dvojíc je teraz nielen v našom meste, ale aj na celom Slovensku veľa. Nedávno som sa o jednom labuťom hniezde na Štrkoveckom jazere dozvedela z blogu LucushaDe, ktorá mi tiež poradila, ako sa mám správať, aby sa labuť zodvihla z vajec a ukázala mi ich. Podľa jej rady by som si mala k labutiam nosiť ovsené vločky.

Na dnes som si naplánovala nákupy na trhovisku na Miletičovej. O deviatej som odišla z domu s tým, že kúpim len to, čo mám v pláne a pôjdem naspäť domov variť. Z plánovaných vecí som kúpila iba hlivu a šampiňóny, nejaké kvietky, ktoré by som posadila na balkón som ani nepozerala. Aj napriek tomu, že dosť pršalo, zmyslela som si, že idem ešte niečo pofotiť do okolia trhoviska. Z blízkeho okolia bolo nakoniec až Štrkovecké jazero.

Už k jazeru som prišla mokrá po kolená.  Antistresové topánky  mi premokli ako prvé a keď som sa pustila po nepokosenom trávniku fotiť ruže a bazu, zamáčala som si aj nohavice. Na jazere bolo len zopár kačíc, sem-tam preletela ponad vodu nejaká čajka. No už z diaľky som videla, že na brehu pri hoteli Junior je hniezdo. A tam, nielen dve labute, ale aj šedá volavka! Neverila som vlastným očiam. Chvíľu som zaváhala, či je naozaj živá a či to tam nie je náhodou nejaká drevená alebo plastová atrapa 🙂 Snažila som sa opatrne kráčať bližšie tak, aby som bola neviditeľná, no veľmi sa mi to asi nedarilo, keďže volavka zrazu niekde odletela. Nastalo moje sklamanie 😦 To som ešte netušila, že ju mám niekde pred sebou a že mi ju zakrýva zelený porast na brehu. Až keď som prišla bližšie, kde ma zase aj volavka znovu zaregistrovala, majestátne sa vzniesla a pristála znovu pri hniezde labutí.

Nakoniec som prišla až k hniezdu labutí, ale to mi už volavka zase stihla niekde zmiznúť a viac sa už neobjavila.

Labute som nechala na pokoji, ovsené vločky som aj tak so sebou nemala. Netušila som, kam ma dnes nohy zavedú.

Na brehu bola kačacia rodinka s tromi malými kačiatkami. Boli to úplne ináč sfarbené kačice, než na aké som zvyknutá. Tieto sa mi páčia viac.

Kačice s tromi malými striedali pobyt na brehu s pobytom vo vode jazera.

Pomaly som kráčala na protiľahlý breh, odkiaľ som potom mala bližšie na električku.

Bola som aj svedkom svadobného tanca, ale holubica si fešáka akosi vôbec nevšímala 🙂

Opodiaľ to jedným očkom sledovala driemajúca kačica.

Pri móle bola väčšia skupina vtáctva. Čo si pamätám aj z minulosti, tu ich vždy býva najviac.

Z oblohy pršalo stále menej, ale ja som sa už aj tak musela vzdialiť a ísť domov, pretože mi začalo byť chladno.

Dávno som nebola pri Štrkoveckom jazere a už vôbec nikdy v takom daždi. Nabudúce si musím vybrať lepšie počasie.

 

4 thoughts on “Nielen petržalské labute

  1. To jsou nádherné úlovky, Dani!
    Volavky občas vídáme, a to jak popelavé, tak bílé, jenže se mi je málokdy podaří vyfotit, jsou děsně plaché.
    Tobě se podařily parádní fotky.
    Moc se mi líbí ty zvláštně zbarvené kachničky, takové jsem ještě neviděla, jsou opravdu krásné.
    Počasí ti tedy zrovna nevyšlo, ale fotky v dešti jsou skvělé! 🙂

    Like

    1. Volavky bežne vídavam na Dunaji a na dunajských ramenách, sú naozaj veľmi plaché, registrujú pohyb na veľkú diaľku. Preto ma táto v meste prekvapila. Veď z fotiek je vidieť, že budovu hotela mala len pár metrov za sebou. Asi pred dvomi-tromi rokmi zvykla byť jedna volavka na vyrovnávacom kanáli, kam sa chodievam bicyklovať. Asi bola zranená, lebo nezvykla odletieť preč a tade naozaj prejde denne množstvo cyklistov. Túto jar som tam už tiež nejaké videla, aj som fotila, ale fotky sa mi veľmi nevydarili.

      Like

  2. Liebe Daniela 🙂
    Da hast ja allerlei kleine und größere Schwimmvögel, angefangen von Schwan zu Reiher, dann noch Enten mit Kleinen Kücken und auch Möwen vor die Cam bekommen! Ja und die Tauben nicht zu vergessen 😉
    Herzlichen Gruß
    Werner
    PS.: Konnte leider von unterwegs mit dem Handy nicht kommentieren…

    Like

Pridaj komentár

