Z kalendára Medzinárodné dni

Keď si dnes otvoríte tento kalendár, zistíte, že je Deň tulipánov. Nie je to prvý raz, čo sa 13. mája venujem na blogu  tulipánom. Už som o  Dni tulipánov písala nielen na tomto, aj na staršom  blogu. A znovu, ako aj v roku 2014,  použijem slová z kalendára:

Tento deň je oslavou tulipánov pre svoju krásu a jednoduchosť. Sú jedinečné, ihneď rozpoznateľné a so širokou škálou farieb a odrôd. Tulipán je jedným zo symbolov Holandska. Pôvodne bol kvet nájdený v Turecku a Perzii, kde hral významnú úlohu v umení a kultúre.

Posledný tulipán, ktorý som túto jar fotila, bol ten, ktorý rástol na trávniku pred jedným z domov v rakúskej obci Berg.

Túto jar som mala tulipány aj na balkóne. Jeden celý hrantík som nimi vysadila koncom minulého leta.

A z archívu som vybrala fotky tohto bieleho tulipánu z kytičky kúpenej v obchode.

2 thoughts on “Z kalendára Medzinárodné dni

  1. Den tulipánů, to je krásné, Dani.
    Tulipány mám ráda, kdysi jsem je pěstovala a měla spoustu odrůd.
    Moc se mi líbí tvoje fotky, asi nejvíc ta poslední – bílé tulipány proti obloze.
    Přeji příjemný víkend. ☼ 🙂

    Like

Pridaj komentár

