V hniezde zostalo jedno vajce

Nebolo práve najkrajšie počasie, keď som sa vybrala na prieskum, čo je nového v labuťom hniezde. Moju prieskumnú cestu som začala na samom konci Chorvátskeho ramena pre prípad, že čo ak sú už labuťky na svete a budú sa premávať po vode tohto petržalského kanála. Cestou k hniezdu som však žiadne okrem troch kačíc nevidela nič. Keď som na miesto, kde hniezdili labute, vôbec ma neprekvapilo, že hniezdo je už prázdne. Zostalo v ňom ležať len jedno veľké vajce.

Moja cesta teda pokračovala ďalej. Jeden pán, vidiac, že fotím, upozornil ma na to, že na úrovni Kauflandu sú malé labute. Vraj osem. Okamžite mi bolo jasné, o ktoré labute sa jedná. Boli to tie, ktoré som hľadala. Z hniezda, kde sedela labuť na deviatich vajciach, uzrelo svetlo tohto sveta osem malých labutí.

Nemala som šancu ich všetky vidieť a spočítať. Keďže fúkal studený vietor a popŕchalo, malé boli schované pod maminými krídlami. Labutiak strážil rodinku asi meter od nej, rešpektovala som ich súkromie a radšej som sa k nim veľmi nepribližovala. Trošku som bola sklamaná, že malé labute nevidím. Išla som teda na nákup a cestou domov som sa pri labutiach ešte raz zastavila. Mama labuť tam už bola s malými sama. Ešte stále chránila svoje mláďatá pred chladom, len občas niektoré zo zvedavosti vystrčilo hlavu von.

Keďže sa rozpršalo, pobrala som sa domov.

 

7 thoughts on “V hniezde zostalo jedno vajce

  1. To je úžasné, Dani! Osm kouzelných labutích miminek! Z posledního vejce asi nebude nic, jinak by na něm labutě seděly.
    Doufám, že budeš labutí rodinku pozorovat a fotit i nadále!
    Dnešní fotky jsou krásné i v dešti.
    Užij si pěkný slunečný víkend, snad to vyjde! 🙂

    Like

    1. Z toho posledného vajca už určite nič nebude. Neodišli by odtiaľ. U nás sa tomu hovorí, že to je záprdok. A nerátala som s tým, že sa labute s mladými presťahujú od hniezda asi na kilometer vzdialené miesto. Aby si vedela, z miesta, kde mali hniezdo a tam, kde sú, museli prejsť po frekventovanej ceste. Pod fotkou 96/366 som dala v komentároch odkaz na článok s videom, cez akú cestu museli labute prejsť. Podobné fotky aj s malými labuťami už boli zverejnené z tohto miesta viackrát.

      Like

        1. Vieš, kto sa na to vajce práve chystal? Keď som zamierila objektívom, s tým malým nikonom, vyplašila som tým červeným svetlom potkana 😦 Mám ho aj kúsok na jednej fotke.

          Like

Pridaj komentár

