Už prechádzame po novom Starom moste

Zatiaľ len chodci a cyklisti.  Informáciu o tom, že most bol vo štvrtok 19. mája krátko pred obedom konečne odovzdaný do prevádzky chodcom a cyklistom, som zverejnila už na blogu Na cestách s Kellysom. Článok som reblogovala aj tu, ale keď som sem teraz chcela dať naň odkaz, zistila som, že reblogovaného článku niet 😦 Nechápem, kam zmizol. Našťastie, ten originálny na inom blogu zatiaľ zostal tam, kde som ho zverejnila.

Vráťme sa teraz spolu trošku späť do minulosti. Tu na tomto blogu som mala článok s názvom Moja súkromná rozlúčka so Starým mostom, kde som písala o jeho histórii. Článok som zverejnila 29.11.2013, len pár dní pred začiatkom jeho demontáže. Tá začala 2.12.2013.

Priebežne som sa na rozoberanie a stavbu mosta chodila pozerať a to, čo sa dialo, som zverejnila aj v mojich dvoch príspevkoch. Nájdete ich pod týmito odkazmi – Skoro na polceste

a Po roku na stavbe nového Starého mosta.

V časovom harmonograme, ktorý som čítala v tlači, bol dátum 15.12.2015, kedy bol termín odovzdania mostu, nazvaný ako “ukončenie stavebných prác na celom projekte”. To však vôbec nebola pravda, lebo na projekte sa pracovalo ešte aj v nedávnych dňoch. Rakúska loď, ktorá pracovala na stavbe a oprave pilierov, bola v koryte Dunaja ešte pred pár dňami a len koncom apríla sa stalo tragické nešťastie, kedy sa utopil kapitán tejto lode.

Toto všetko je už len minulosťou. Most je konečne postavený, dokonca aj čiastočne odovzdaný do prevádzky. Uvediem niekoľko technických zaujímavostí z tejto stavby:

Celková dĺžka samotného mosta je 465,4 m

Výška konštrukcie mosta je 11,3 m

Šírka mosta s chodníkmi je 22,05 m

 

Netrpezliví chodci a cyklisti čakajú, kedy sa zapáskovaný most otvorí a budú môcť prejsť.

Nevedeli sme totiž, že oficiálne otvorenie je na druhej strane a že sa čaká na príchod delegácie. Prví ľudia už z mesta prichádzajú.

Primátor práve prestrihol pásku aj z Petržalky.

DSCN1901m

Keďže som pri čakaní na otvorenie mosta stretla známeho, ktorý bol peši, po moste som nešla na bicykli, ale s ním vedľa bicykla. Neviem teda potvrdiť to, čo som sa dočítala od iných, napr. že povrch mosta je dosť nerovný a že cyklistu to dosť vytrasie. Hoci som už išla po moste dvakrát, zakaždým len ako chodec.

V nedeľu som sa bola prejsť v Sade Janka Kráľa a odtiaľ som po moste prešla do mesta. Takže tieto nasledujúce fotografie sú z tejto prechádzky.

Pohľady na most z Tyršovho nábrežia.

Pohľady z električkového koľajiska.

Takýto frmol tam bol v nedeľu.

Cestou do mesta.

Keď som sa obzrela, za mnou išli húfy ľudí.

Pohľady z mosta na nábrežie s Euroveou…

…na Most Apollo…

… a za ním ešte aj Prístavný most.

Toto všetko sa ponúkalo na pohľad tým, ktorí si sadli na lavičky na moste.

Cesta po moste končí pri mýtnych domčekoch. Tento modrý slúži ako Múzeum colníctva.

V nedeľu som sa nevrátila domov peši po moste, ale z mesta som už išla MHD, pretože ma veľmi boleli nohy. Preto na cestu späť použijem teraz fotky zo štvrtka. Konečne sme znovu mohli vidieť to, čo kedysi z pôvodného mosta.

Aj na tejto strane sú vyvýšené miesta s lavičkami a zeleňou.

Blížim sa znovu do Petržalky.

A ešte posledný záber na most z petržalského brehu Dunaja.

Nech nám všetkým toto dielo dobre slúži minimálne tak dlho, ako slúžil ten predošlý provizórny most. V júli by už mali po moste chodiť aj električky.

2 thoughts on “Už prechádzame po novom Starom moste

  1. To jsou skvělé záběry, Danko, hlavně ty, kterými ses dívala do útrob mostu, to je ten v záhlaví a další dva.
    Vypadají jako z nějakého futuristického filmu.
    Dílo je to rozhodně zajímavé, důležité je, aby odpovídalo požadavkům dopravy, což se teprve uvidí.
    Zajímalo by mě, jak se přes něj pojede na kole, jestli je povrch opravdu nerovný.
    Úžasná reportáž, Dani, tak ať vám most slouží ke spokojenosti. 🙂

    Like

    1. To som čítala v komentároch na facebooku, ale či to je naozaj tak, zistím až vtedy, keď po ňom prejdem na bicykli. Zatiaľ sa tak nestalo. Nechávam si to na taký čas, keď tam bude čo najmenej ľudí, teraz je ešte veľmi vzácny. V nedeľu tam boli davy ľudí.

      Like

Pridaj komentár

