Kvitli pri plote

Za krásou prírody netreba chodiť až do kopcov Devínskej Kobyly. Aj dolu pod kopcami sa dajú vidieť nádherné kvety. Napríklad aj popri ceste, pri plote. Tentokrát to boli ozdobné maky. Nádherné.

Mak východný (Papaver orientale) Viac sa o ňom dozviete TU.

Mám rada kvety maku. Je jedno, či je to mak vlčí, siaty alebo takýto ozdobný. Potešilo by ma, keby sa takáto rastlina zatúlala sama od seba aj do môjho kvetiného záhonu pri dome 🙂 Momentálne síce ani netuším, či by si tam našla miesto, ale keby tam vyrástla, určite by som jej priestor vytvorila.

A nezabudni sa tiež pozrieť, čo je nové TU.

8 thoughts on “Kvitli pri plote

  1. Mák východní je zahradní květina a moc krásná. Naši mladí ji mají na chatě, ale nevím, jestli už kvete.
    Zato jsem včera viděla kvést spoustu vlčích máků, což mi přijde na naše podmínky dost brzy. 🙂
    Přeji krásnou neděli, Danko. ☼

    Like

    1. Vlčie (divé) maky som sa vybrala fotiť v jeden podvečer tohto týždňa, pretože som ich videla dva dni predtým z idúceho autobusu. No o dva dni prišlo dosť veľké sklamanie, lebo väčšina za ten krátky čas odkvitla. Vietor, ktorý fúkal, im k tomu dopomohol.
      Tento jeden mak asi preliezol popod plot záhrady a rástol si takto pekne pri cestičke. Keďže to bola taká polosúkromná cesta len k niekoľkým málo záhradám, mal tam dobré podmienky a nádherne tam vynikal.

      Like

        1. Vlani som objavila kúsok za hranicou v Maďarsku jedno pole, ktoré sa priam červenalo. Bola som sa tam pozrieť aj cca pred týždňom, no o vlčom maku tam ani nechyrovali 😦 Nechápem, ako sa im ho podarilo z toho poľa zlikvidovať. Žeby nejakými pesticídmi???? ?.P

          Like

    1. Vlčí mak je kvetina, ktorá je najkrajšia tam, kde narástla 🙂 Netvrdím, že by nebol pekný v kytici margarétok s modrými nevädzami, ale to by ti musel rásť niekde pred domom, aby ten transport domov vydržal 🙂 Ozaj, keď som spomenula nevädzu poľnú, u vás sa táto rastlina ešte v prírode vyskytuje? Tu ju vôbec na okraji polí nevidím, zato však stačí prejsť len kúsok za hranice do Rakúska a tam jej je plno.

      Like

Pridaj komentár

