Pod Devínskym bralom

Je nielen sútok Moravy s Dunajom. Až k hradu zasahuje aj rameno rieky Morava. Voda v ňom niekedy vyschne a niekedy jej je v ňom habadej. Odrážajú sa v nej okolité kopce a na brehu sú často vidieť vodné vtáky, do diaľky je počuť kŕkanie žiab. Tie sa mi však odfotiť nepodarilo. Zato tu ukážem iné fotoúlovky.

Tu niekde na skale mal hniezdo aj sokol myšiar, či iným menom pustovka. S mojím fotoaparátom sa mi ho nepodarilo  nájsť, ale fotografovi na fotke vyššie áno. Dovolila som si jeho fotku požičať (klikni na fotografiu pustovky).

Toto je už spomínané rameno Moravy, jeho koniec. Na nasledujúcich dvoch fotografiách je zachytený pohľad z toho istého miesta s odstupom deviatich dní.

Za tých niekoľko dní voda klesla a začali z nej vytŕčať rastliny so žltými kvetmi.

Labute

Rieka Morava.

Detail z jej brehu.

Pod Panenskou vežou sa spájajú dve rieky. Tu je vidieť, akú rozličnú farbu má Morava a Dunaj.

Dopravný ruch na Dunaji.

Ešte jedno stretnutie s malým plazom a s miestom sútoku dvoch riek pod Devínskym bralom sa lúčim.

A nezabudni sa tiež pozrieť, čo je nové TU.

9 thoughts on “Pod Devínskym bralom

  1. Podnikáš skvělé výlety, Danko. Pokaždé nafotíš něco zajímavého.
    Místo soutoku řek pod Děvínským hradem je nádherné a tvoje fotoúlovky úžasné.
    Zaujala mě Panenská věž, vypůjčený dravec a plaz na poslední fotce .
    Mohla by to být užovka podplamatá, ale nejsem si tím jistá.
    O labutích ani nemluvím, ty se mi samozřejmě líbí vždycky, i dopravní ruch na Dunaji je prima.
    Moc pěkně jsem se s tebou prošla. 🙂

    Like

    1. Som rada, že cestuješ občas nielen po ČR, ale aj po SR – vlastne po Bratislave, lebo ja tých mimobratislavských výletov mám veľmi málo. O Panenskej veži už mám niečo pripravené v konceptoch, ale to dám zase niekedy neskôr.
      Pekný večer prajem!

      Like

      1. Doufám, že se mi ještě někdy podaří Slovensko navštívit. Zavítat do Bratislavy bych asi neměla odvahu, velkoměstům se raději vyhýbám, ale nějaké historické místo, hrad nebo vesnici, bych navštívila ráda.
        Přeji pěkný večer i tobě, Danko. 🙂

        Like

        1. O Bratislave sa hovorí, že je to veľká dedina, žiadne veľkomesto 🙂 jedna Češka, na blog ktorej som sa nedávno nejakou náhodou dostala, napísala, že Bratislava je zmenšená Plzeň. Neviem z akého českého veľkomesta bola, ale asi z tej Plzne, písala o jednom športovom podujatí, na ktorom sa tu začiatkom mája zúčastnila. Jej “manža” odmietol ísť aj s deťmi s ňou, povedal jej, že kvôli nej decká do Asie tahat nebude…. Niečo tak povýšenecké som už dávno nečítala. O tom, že Bratislava veľkomesto naozaj nie je, už čosi musíš vedieť z mojich fotografií. Ona je príšerne rozťahaná na všetky možné svetové strany, ale centrum mesta prejdeš za chvíľu. No je tu čo pozerať aj v tých okrajových častiach – napr. aj ten Devínsky hrad s Panenskou vežou 🙂

          Like

    1. Ondrej, ďakujem za informáciu. Určite sa niekedy na tú Krpeliansku priehradu raz vyberiem, zaiste je tam čo obdivovať, nielen labute. Priznám sa, ešte som tam nikdy nebola. Keďže to mám bližie na Hrušovskú zdrž na Dunaji, labute chodievam pozorovať hlavne tam. V lete sú tam stovky labutí. Aj v Petržalke, kde bývam, máme jazero, na ktoré sa každú zimu z Dunaja presťahujú desiatky labutí, možno ich tam je aj do stovky. Nikdy mi nenapadlo spočítať ich.

      Like

Pridaj komentár

