Ako fajn nám napršalo

Posledný májový a prvý júnový deň boli v jednej veci veľmi podobné. Približne o tretej popoludní sa z oblohy spustili prvé kvapky dažďa. Kým predvčerom napršalo a o pár minút znovu svietilo slnko, včera to už trvalo o niečo dlhšie a napršalo aj podstatne viac, dokonca chvíľu padal aj ľadovec. Dúfam, že dážď už nadobro zmyl z topoľov chumáče, ktoré už dva mesiace lietajú vzduchom.

Utorkový a včerajší dážď polial aj moje kvety na záhone. Nielen tie, ktoré som v utorok ráno posadila, ale aj tie ostatné. Už si vodu pýtali. Bohužiaľ, majú ju len vtedy, keď spadne z neba 😦

Práve som nazrela do archívu tohto blogu. O mojom záhone som tu doteraz písala 17-krát. Tento rok však iba raz, čo bolo ešte v marci. Preto som dnes vybrala niekoľko fotografií z posledných dvoch mesiacov.

Začiatkom apríla kvitli ešte modrice.

Aj žlté prvosienky krášlili záhon.

Žltá a modrá boli dominantné. Postupne rozkvital zbehovec plazivý.

V druhej polovičke apríla začali kvitnúť orlíčky. Zdá sa mi, že o niečo skôr, ako vlani.

Fotka Fotka Fotka Fotka

Po nich rozkvitli kosatce.

Fotka Fotka Fotka Fotka

Túto jar sa na záhone objavili kvety, ktoré mi tam ešte nerástli a nekvitli, no na druhej strane zase nekvitli také, ktoré som mala v minulých rokoch. Tento druh nevädze som doteraz na záhone nemala.

Keď dokvitali orlíčky a kosatce, rozkvitli náprstníky a zvončeky.

Fotka Fotka

Turecké klinčeky, ktoré mám v rôznych farebných kombináciách.

Fotka Fotka

Prvý raz mi kvitla aj táto červená pivonka. Biela mi kvitla už aj vlani.

Nemôžem zabudnúť znovu aj na černušku, ktorej fotky som tu už mala v samostatnom článku. Pomedzi ne kvitnú nevädze.

Rozkvitajú papuľky a ako posledná začala kvitnúť už aj pupalka.

Toto bol len naozaj malý výber toho, čo mi na záhone za posledné dva mesiace kvitlo. Nepotrvá dlho, len pár dní a rozkvitnú ľaliovky a s nimi aj ľalie. Tie však uvidíte neskôr.

Fotka Fotka

DSCN9082

 

…a nezabudni sa tiež pozrieť, čo je nové TU.

11 thoughts on “Ako fajn nám napršalo

  1. Tak klobúk dole, máš to krásne! Susedia by ti mali pri kaťdom stretnutí poďakovať, že sa staráš o ich životné prostredie!
    Najradšej mám tie pestrofarebné orlíčky 🙂

    Like

    1. Asi tu nemáme takých susedov, lebo je tomu pomaly päť rokov, čo som s tým začala a ešte sa za to obdobie nenašiel ANI JEDEN, kto by pochválil, či sa poďakoval peknému výhľadu z okien, či z balkónov. Niektorým som možno aj na srandu, lebo väčšina ľudí sa aj v našom dome správa podľa hesla – môj dom, môj hrad, ale len po dvere bytu (samozrejme, že zvnútra). Nevadí, aspoň ja mám z toho dobrý pocit.

      Like

  2. Veľmi sa mi tie Tvoje kvety páčia. Pred pár rokmi som mala niekoľko z tých druhov i ja (+ zopár iných /ale to len takých divých/). Celkový dojem z tej mojej záhradky bol oveľa slabší a predsa mi povedali, že tam mám malý raj. Takže tam u Teba z neho asi kúsok naozaj je.

    Like

    1. Asi tak o mesiac rozkvitnú aj u mňa divé – napr. pupalky dvojročné a divozel, ktoré som priniesla z prírody, lebo sú to pekné kvety a hlavne idú na ne včely. Tá pupalka, ktorú mám medzi týmito fotkami, je šľachtená, záhradná. Po mojom vzore začali robiť záhon aj tri rodiny zo susedného vchodu, takže to tu máme teraz naozaj veľmi pekné. No zatiaľ si to chválime len my sami 😦 Mala by som upozorniť Petržalské noviny, nech sa prídu pozrieť. A z Petržalského úradu tiež. Hlavne z oddelenia starostlivosti o verejnú zeleň. Tí, ktorí to dávajú robiť takým firmám, ktoré nemajú o takom niečom ani šajnu a väčšina ozdobných kríkov v našom okolí už po ich zásahoch úplne vyhynula. A aby som nezabudla, aj takých susedov tu máme. Jedna pani polievala vlani v lete ibišteky, ktoré sú vysadené popri chodníku k domu a jeden pán sused sa jej spýtal, či polieva svojou vlastnou vodou – tým jej dal na vedomie, že on nie je ochotný podieľať sa na platbe za spoločnú vodu, ktorou sa polejú kvety pred domom. Preto som ja vláčila pri výsadbe a následnom polievaní vodu z bytu na ôsmom poschodí. Aby sa takí debili do mňa neobúvali.

      Like

    1. Hanka a vieš, že ani nie? Nevadí, hlavne, že ja mám z pohľadu na tie kvety dobrý pocit. Záhon by už potreboval preriediť. Musím nájsť koncom leta “odberateľa” niektorých kvetov, lebo len tak vyhodiť by mi ich bolo ľúto. Ponúknem na odber hlavne chryzantémy.

      Like

        1. No veď zase nežijeme v tak úplne odlišnom prostredí 🙂 Hanka, ďakujem za tvoju návštevu a milé komentáre. Pekný zbytok večera a aj pekný začiatok nového týždňa ti prajem!

          Like

Pridaj komentár

