Kostol Mena Panny Márie

Je to už dávno, čo som tu mala naposledy príspevok na tému sakrálne stavby. Keďže som bola tento týždeň na cyklistike na Záhorí, odfotila som si aspoň jeden kostol, okolo ktorého sme išli. Bol to kostol Mena Panny Márie vo Veľkých Levároch.

Veľkolepý chrám na najvyššom mieste obce Veľké Leváre dal postaviť viedenský arcibiskup a kardinál Žigmund Kolonič. K Veľkým Levárom mal veľmi blízko, bolo tu jeho rodové sídlo. Stavba kostola sa realizovala v rokoch 1729 až 1733. Bola to náročná stavba, staval ju architekt Peter Damiani. Na jej stavbe aj na výzdobe sa podieľali ponajviac viedenskí majstri a umelci.

Barokový kostol je mohutná jednoloďová stavba pozdĺžneho tvaru. Má dĺžku 44 metrov, šírku 16 metrov, výšku 23 metrov. Vmestí sa doň asi 3000 ľudí. Dnu sa vstupuje troma bránami: jedna je v priečelí chrámu, ďalšie dve po stranách lode. Veže dosahujú výšku 46 metrov. Po šaštínskej bazilike je levársky kostol najväčší na Záhorí.

Toľko k stavbe kostola, teraz jeho fotky.

Výnimočne mám aj jednu fotku interiéru, ktorú som urobila cez sklené dvere. Vchod do kostola bol iba náhodou otvorený. V čase, kedy sme tam boli, vyzváňal najprv umieráčik, potom sa rozozvučali všetky zvony a zvonili naozaj nezvykle dlho. 

V okolí kostola je niekoľko sôch, najviac ma upútalo toto súsošie.

Ten, kto prichádza do Veľkých Levárov od Malaciek, vidí kostol už z diaľky.

Viac o kostole TU.

 

 

5 thoughts on “Kostol Mena Panny Márie

  1. Nádherné fotky, Danko!
    Dvouvěžových kostelů už jsem viděla několik, každý je jiný, a tenhle je krásný, moc pěkně udržovaný.
    Vyfotila jsi parádní detaily, to sousoší je asi nejhezčí, i kvůli krásně modré obloze.
    Líbí se mi i vnitřek kostela, to je takový vcelku klasický příjemný interiér. Uvnitř bylo dost světla, takže se záběr povedl i přes sklo.
    V poslední době se mi stává, že se rozezvučí zvony, když fotím kostel. Vždycky se příšerně leknu! 😉
    Moc pěkné jsou snímky kostela zdálky, je to opravdová dominanta. 🙂

    Like

    1. Na detaily som až toľko času nemala. To sa nedá porovnávať, keď sa ide autom len za účelom fotografovania s tým, keď sa ide bicyklovať a takéto veci si fotím len úchytkom. Vedela som, že máme pred sebou veľký kus cesty. Ale kostol je to naozaj veľmi pekný.

      Like

      1. Máš pravdu, Danko, my nejsme na nikom závislí, můžeme zastavit, kde se nám zachce a zdržet se, jak nám to vyhovuje.
        Jenom musím někdy dlouho přesvědčovat přítele. 😉

        Like

Pridaj komentár

