Zub času a ľahostajnosť ľudí

sa podpísali pod to, ako vyzerajú mnohé bratislavské domy. Keď sa prechádzam po mojom meste s fotoaparátom, aby som ulovila nejaké nové fotky na blog   Na krásnom modrom Dunaji, neobchádzam ani domy, ktorými sa nie je čo pýšiť, naopak, skôr by sme sa mali za ne hanbiť. V mojom fotoarchíve ich mám označené heslom “opustené budovy”.

Dnes vám prinášam fotoreportáž jednej z takýchto budov. Je smutné to, že je v centre mesta a je v úplnej blízkosti známeho a turistami navštevovaného  Modrého kostolíka. Mnohí už viete, o čom bude tento príspevok. O bývalej nemocnici na Bezručovej ulici. A prečo som sa rozhodla zverejniť práve dnes tieto fotky? Ku koncu dnešného dňa  sa v nej pred tridsiatimi piatimi rokmi narodil môj mladší syn.

***

Radovan, k dnešným narodeninám všetko najlepšie!

***

Nenarodil sa v nej iba môj syn, ale mnoho ďalších Bratislavčanov. Budova bola postavená v štýle medzivojnového funkcionalizmu z konca 30. rokov minulého storočia. Ak by ste to nevedeli, takto vyzerá pamiatkovo chránený objekt. Nemocnicu s poliklinikou zrušilo ministerstvo zdravotníctva v roku 2005. Odvtedy budova iba chátra.

Do vnútorných priestorov bývalej nemocnice som sa nedostala, ale ani som sa o to nesnažila. Mala by som strach do nej vojsť. No fotografií sa dá na internete dá nájsť dosť aj z jej interiérov.

Fotografií mám oveľa viac, ako som sem na ilustráciu dala. Myslím si, že stačilo. Aj tak neviem, či ste si ich prešli až do konca. Končím takou, mierne optimistickou.

Musím priznať, že som okolo tejto strašne vyzerajúcej budovy nešla už dávnejšie a že fotky sú staršieho dáta. Spomínam si, že som niekde na internete čítala, že bývalú nemocnicu majú zrekonštruovať na zdravotnícke zariadenie, byty, kancelárie a oddychovú zónu. Uverím až potom, keď to bude hotové. Veď nemocnica je opustená už viac ako desať rokov.

 

6 thoughts on “Zub času a ľahostajnosť ľudí

  1. To je tedy hodně smutný pohled, Danko, zvlášť když se budova nachází vedle zmíněného nádherného kostela.
    Ono je občas potřeba ukázat i to horší.
    Podobné budovy se nacházejí všude, u nás to není lepší, jenže je rozdíl, jestli je taková ruina někde v centru nebo na okraji města.
    Nemocnice by si rozhodně zasloužila rekonstrukci, doufám, že se jí opravdu dočká!

    Tvému synovi přeji ke krásným půlkulatinám všechno nejlepší!!! 🙂
    A tebe zdravím. 🙂

    Like

Pridaj komentár

