Zarasteným strmým chodníčkom

som sa naposledy a zároveň aj prvý raz v živote štverala na Bratislavský hrad. Na hocičo sa nechám nahovoriť 🙂 Ale aspoň som pri tej príležitosti tiež mohla vidieť, kam sa chodia zašívať hliadky mestskej polície. Tam ich naozaj len málokto môže objaviť….

No ale o tom som nechcela. Počas tohto víkendu som sa chystala do niektorej zo záhrad, ktoré boli otvorené z príležitosti Víkendu otvorených parkov záhrad. Zostala som však doma, lebo šedá obloha ma vôbec von nevylákala.  Škoda, že sa slnko  objavilo na oblohe až v nedeľu krátko pred západom. Niektoré záhrady sú otvorené aj bežne počas roka, tak sa do nich pozriem inokedy a na tie, o ktoré je najväčší záujem, boli aj tak dlhé fronty ľudí, kým sa do nich dostali.

V programe tejto akcie ma upútalo to, že bola medzi nimi už aj baroková záhrada na Bratislavskom hrade. Či je táto naozaj už dokončená a odovzdaná, to sa pôjdem presvedčiť čo najskôr. Pri tej príležitosti som si spomenula, že ani fotky z mojej poslednej návštevy hradného areálu som ešte na blog nedala, hoci je odvtedy už viac ako mesiac.

Z tohto príspevku sa dozviete, čo všetko rastie na hrade a to nemusíte navštíviť žiadnu barokovú (z toho, čo som doteraz videla, pre mňa gýčovú) záhradu. Stačí, keď vás budem doprevádzať od Žigmundovej brány po schody k Mikulášskej bráne.

Než sme vošli pod Žigmundovu bránu, urobila som záber na vtedy ešte stále neodovzdaný Starý most a na bývalý hotel Danube, ktorému už stoja asi len vonkajšie múry.

Pred Žigmundovou bránou,  ktorou sme do areálu hradu vchádzali, rastie ker, ktorý mi vždy pripomenie detstvo, moje školské roky. V susedstve mojej základnej školy bola záhrada, popri ktorej viedol chodník do školy a jej plot tvorili tieto isté rastliny. Dlho som nikde nevedela nájsť ich pomenovanie, ale už sa mi to konečne podarilo. Je to kustovnica cudzia. Je zaujímavá tým, že farba jej kvetov sa časom mení. Z fialovej na hnedú. Viac fotografií vám ukážem v samostatnom príspevku.

Múry pod hradom sú obrastené rôznou zeleňou. Počnúc brečtanom, pokračujúc lastovičníkom a končiac rastlinami, v podstate burinou, ktorých mená ani nepoznám. No najzaujímavejšia bola pre mňa z múra rastúca tuja.

koláž hrad1

Medzitým, ako prídeme k Mikulášskej bráne, zastavíme sa ešte pri jednom zvieratku, ktoré sa v ten deň vyhrievalo na jarnom slniečku a nechalo sa pekne odfotiť.

Ako vidíte, je tam toho dosť. No na tú barokovú záhradu som aj tak veľmi zvedavá.

4 thoughts on “Zarasteným strmým chodníčkom

  1. U vás se taky zašívají policajti, Danko?!
    My na ně trefíme dost často, když se někde nenápadně poflakují, pokud by je ovšem člověk potřeboval, budou hrozně vytížení!

    Na zdech Bratislavského hradu se najde zajímavá květena, což mi připomnělo, že už jsme dlouho žádný hrad nenavštívili.
    Od té doby, co jsem skončila s blogem, fotím a třídím plané květiny. Objevila jsem i pár docela vzácných.

    Kustovnici vůbec neznám, jenom plody čínské, zrovna jich mám plnou pusu. 😉
    Nafotila jsi moc krásné záběry hradu, ale u mě jednoznačně vede ještěrka, to je skvělý úlovek. 🙂

    Like

    1. Zašívajú. Aj štátni, aj mestskí. Mám nafotených aj takých aj takých. A máš pravdu, keby ich bolo treba, tak sú práve pri dôležitejšom priestupku… Raz som to rozčúlene rozprávala jednému známemu, bývalému pracovníkovi na MV a ten mi povedal, že aspoň nemíňajú benzín. Čo k tomu dodať?
      Chodievam sa na ten tvoj blog občas pozrieť, či si si to nerozmyslela. A chcela som sa ťa spýtať, prečo vidím tie fotky v záhlaví tak, že mi odchádzajú zo stránky? 😦 Máš tam akoby koláž, z toho druhého radu vidím dve fotky celé a z tretej iba polovicu.

      Like

  2. Ahoj Danielo, tak už jsem tu ještěrku viděl i v jiných záběrech. Hledal jsem na tvém FS hlavní okno s bratislavským hradem, jakožto vodítko z popisku u fotky, ale že tam bude primárně hlavně zeď, to mi neťuklo. Ale kde jinde hledat městskou ještěrku, když ne u zdí. Vlastně i tu “přírodní, taky má ráda zdi hradeb a nebo jen prostou hromádku kamení. To už je ale jedno, věřím, že jsi měla moc dobrý pocit z toho, že se ti ji povedlo na tolika fotkách zachytit, jako ostatně jakýkoli jiný zvířecí druh

    Like

    1. Článok, kde som dala aj fotky jašterice, je o tom, čo všetko rastie na hradných múroch. Nejedná sa o múry hlavnej stavby hradu, ale sú to múry, ktoré oddeľujú jednotlivé nádvoria.

      Like

Pridaj komentár

