Lahodná chuť lipového čaju

Lipa je obľúbený strom dedinských záhrad, dvorov, častý strom alejí, nájdeme ju v listnatých lesoch, aj v parkoch. Je rozšírená po celej Európe. Momentálne už u nás lipa pomaly dokvitá.  Vy, ktorí ste východnejšie, či severnejšie, spamätajte sa skôr ako ja a nazbierajte si  a nasušte lipového kvetu aj na zimu. Síce som si za posledné obdobie párkrát priniesla domov lipové halúzky s kvetmi, aby som tou nádhernou vôňou prevoňala byt, na to, že by som si jej mala aj nasušiť, som akosi pozabudla. Niečo málo som si však predsa len na zimu odložila, ale mohla som oveľa viac. Lipy nám tu kvitne všade navôkol dosť.   Odložím si ju na horšie časy, ak by ma zase chytila nejaká viróza.

Bežne lipový čaj nepijem, hoci ako dieťa som na ňom vlastne vyrástla. V zime sme doma pili čaj nielen z lipových kvetov, ale napríklad aj z listov ríbezle čiernej. Môj otec bol ten, ktorý sa každý rok v júni  štveral v korunách velikánskych líp a na povale sušil jej kvety na celú zimu.

Aj keď teraz nie je zimné obdobie, dnes som si voňavý lipový čaj uvarila. Z čerstvých kvetov. Máličko som si ho prisladila medom. Môžem povedať, že mi veľmi chutil.

Lipa by sa vraj mala zbierať vtedy, keď začína rozkvitať. Ja som to nestihla. Sušila som ju na okennej parapete, pričom som mala stiahnuté žalúzie. Len kvôli foteniu som okno odclonila.

Aj teraz mi v byte rozvoniava lipa.

Na záver ešte malá poznámka k dnešnému jubilejnému príspevku. Keď som zadávala nadpis tohto príspevku, všimla som si, že doteraz mám na tomto blogu zverejnených 699 príspevkov. Keď o chvíľu kliknem na “publikovať”, ukáže sa mi SEDEMSTOVKA. Celkom pekné číslo, či nie?

a nezabudni sa tiež pozrieť, čo je nové TU.

 

6 thoughts on “Lahodná chuť lipového čaju

  1. Lípy krásně kvetou a jejich květy úžasně voní, když se k tomu přidá bzukot včel, je to úžasné, Danko.
    Lipový čaj jsem nepila už celé věky, na bylinkové čaje si moc nepotrpím, ale věřím že jsou pro většinu lidí chutné.
    Já si vychutnávám ta překrásná zátiší, která jsi s lipovými květy a šálem čaje nafotila.
    Blahopřeji k sedmistovce a přeji příjemné dny. ☼ 🙂

    Like

    1. Ja som si už v posledných rokoch vždy trošku lipy usušila a použila som ju na čaj hlavne vtedy, keď som ochorela. Dnes mám veľké nutkanie sedemstovkou tento blog ukončiť. Aj tak už nemám na ňom veľa miesta. Keby som pred pár mesiacmi neprestala ukladať fotky na blog, ale ich len kopírujem z iného úložiska, už dávno je blog plný. Lenže pri tomto novom spôsobe sa mi už párkrát stalo, že mi zrazu tá skopírovaná fotka zmizla 😦 A keďže to úložisko fotiek mám na google+, uvažujem o blogu tam.

      Like

  2. Páni, 700 příspěvků … to je dávka… lipový čaj mám ráda, i když letos jsem ji prošvihla .. a děsně mi právě voní, když se doma suší… to je vůně !
    Pořídila jsi pěkné fotky.. stejně to cítím až sem…
    Danielko, moc gratuluji… měj se fajn. Jarka

    Like

    1. Jarka, ďakujem, že si si našla môj blog a že mi tu nechávaš pár tvojich slov. Teší ma to. Teší ma to o to viac, že nepíšem veľmi zo svojho súkromia, neodhaľujem tu byt, kde bývam a také blogy nie sú veľmi v kurze 😦 Dúfam, že ak by som zmenila adresu, že mi zostaneš verná. Ahoj.

      Like

  3. Dříve jsem dost bylinky sbíral i pěstoval. Knihy, od Maria Treben byly mé první základní bylinářské. Později Janča a Zentrich nebo mattioliho herbář. Poslední léta sběr nějak zanedbávám…

    Like

    1. Na tvoj komentár som úplne zabudla, ešte šťastie, že sa mi tu teraz ukázal. Ja nie som veľmi bylinková, už som to tu na blogu viackrát spomínala. Ale v posledných rokoch si občas niečo nazbieram. Knihu M. Treben som kedysi dávno kúpila mojej mame, ja mám malý atlas liečivých rastlín. Ale v podstate čerpám aj tak najviac informácií z internetu.

      Like

Pridaj komentár

