Kým prídu kosačky

nafotila som dnes okolie môjho bydliska. Naposledy tu boli kosci ešte niekedy koncom mája. Dnes je už na prvý pohľad viditeľné, ako si už trávniky vyžadujú ďalšiu kosbu. No ešte stále nie sú v takom stave, ako to bolo pred niekoľkými rokmi práve v čase, keď kvitli čakanky. Vtedy bolo všade viac modrej ako zelenej. Aj teraz ich je v tráve veľa, ale nie toľko, ako vtedy.

Dokonca sa mi podarilo zachytiť aj drozda, ktorý sa schovával v tieni borovice.

Čakankám robia v tráve spoločnosť dosť podobné kvety, ibaže sú žltej farby a sú menšie. Tie sa tu v predošlých rokoch toľko nevyskytovali, no tento rok ich je až príliš veľa. Ich názov nepoznám.

Veľmi zriedkavo, ale objavia sa občas aj biele kvety čakanky. Raz som videla z autobusu vedľa cesty ružové, vtedy som nemala čas vystúpiť a ísť ich odfotiť. To bol jediný raz, čo som videla ružové čakankové kvety.

Nielen ľudia, ktorí chodili okolo, sa na mňa, fotiacu, akosi čudne pozerali. Aj tento holub hrivnák sa na mňa divne pozeral.

Cestou na nákup som odfotila aj ľubovník bodkovaný…

divozel…

a zase čakanka. Kto nezabudol kliknúť na odkaz vyššie, už vie, prečo sa čakanka volá čakankou.

 

2 thoughts on “Kým prídu kosačky

  1. Tolik čekanek pohromadě jsem ještě neviděla, Dani. U nás rostou spíš v příkopech kolem silnic.
    Bílou čekanku jsem asi ještě vůbec neviděla.
    Fotky máš moc pěkné a z toho, že na tebe lidé divně koukají, si nic nedělej.
    Za ty roky, co fotíš, už jsi na to určitě zvyklá, stejně jako já. 😉

    Like

    1. Tu je táto rastlina dosť rozšírená. Veď som fotila len blízke okolie. A ako píšem v texte, tento rok jej nie je toľko ako pred pár rokmi, keď som písala o čakanke článok na blogu Zrkadlenie.

      Like

Pridaj komentár

