Kobylka zelená

či koník lúčny sa volá toto zelené čudo? Nikdy ich nedokážem rozpoznať.  No to je v tomto prípade v podstate jedno.

Predvčerom mi tento veľký zelený tvor vošiel do bytu. Keďže nechávam v noci otvorené balkónové dvere, pravdepodobne si počas búrky u nás našiel úkryt. Ráno som sedela v obývačke pri notebooku, keď som z kuchyne začula nezvyčajný zvuk. On ten zvuk vlastne ani tak nezvyčajný nebol, bol to zvuk pohybu žalúziových lamiel. Len mi bolo dosť divné, kto sa o ten zvuk postaral, keďže v kuchyni nikto nebol. Do kuchyne som vošla až o chvíľu a vtedy mi to došlo, kto bol pôvodcom toho zvuku. To veľké zelené, ktoré vidíte na fotografiách, sedelo na žalúzii. Vzala som pohár a do neho sa mi podarilo chytiť tohto zeleného tvora. Vrch pohára som čiastočne prikryla, aby do neho išiel aspoň trochu čerstvý vzduch. A keď sa obloha po nočnej búrke vyčasila, bolo konečne viac svetla, vzala som si zelenú potvoru do parády. Bola mi za fotomodelku.

Najprv v pohári.

A potom aj mimo neho.

Z toho väzenia v pohári bola akási oťapená, dlho len stála na jednom mieste. No potom sa odhodlala a začala preskúmavať okolie. Keď videla, ako je vysoko, tuším nemala veľa odvahy na to, aby sa vrátila bližšie k zemi.

Každú chvíľu si vkladala stredné končatiny do úst. Raz jednu, raz druhú. To by som bola rada vedela, prečo to robila.

Pozorný čitateľ si už určite všimol, že sa po…..

To určite z toho, že stále nakúkala a pozerala sa dole. Veď aj ja by som sa 😛

Ešte jeden pokus.

Namiesto toho, aby vzlietla preč, pomaly po okraji sa posúvala k hrantíku s muškátmi.

A už je tam!

Našla si miesto na jednom z muškátov a tam sa usadila.

No stále jej to nedalo pokoj a skúmala ďalej, ako by sa dostala preč.

Už jej veľa nechýba, aby bola preč. Nemohla som včerajší celý deň stráviť pozorovaním zelenej potvory, musela som sa chvíľami aj vzdialiť. Keď som prišla najbližšie, už tam nebola.

Aj tak som nafotila také množstvo záberov, že bol zase problém vybrať z nich len niektoré.

 

7 thoughts on “Kobylka zelená

  1. Moc pěkné… a zajímavé fakt … to se jen tak nepodaří … kampak se asi vydal … no, hlavně, že je pryč z bytu …
    Měj se fajn. jarka

    Like

  2. Když takové zelené čudo vidím zblízka, mrazí mě z něho. Ta kusadla – brrr! Ale nebude to moc chytré, protože jsem přesvědčena, že se svými drápky určitě udrží na omítce, tak jestli se bojí vzlétnout nebo skočit z takové výšky, mohla jít normálně pěšky. Možná, že to i tak udělala…

    Like

  3. @Jolana, Jarka, Katka – to ja si takýmito blbosťami veľmi často vypĺňam čas, aj keď by som mala robiť niečo dôležitejšie 🙂
    Som rada, že nebola niekde tak vysoko, že by som ju nedočiahla a nemohla z bytu dostať von. To, čo si zelená potvora myslela, keď som ju vybrala z pohára, to vie len on sama. Pri vkladaní fotografií na blog som nechala trošku zapracovať mojej fantázii 🙂

    Like

  4. Jednou mi tahle potvůrka taky vlezla do bytu, Dani, ale to jsem ještě tolik nefotila.
    Je to pěkně velký a hlučný hmyz.
    Je prima, že jsi vetřelkyni použila jako modelku, tvoje fotky jsou fantastické!
    Ve sklenici nejsou její očiska a kusadla tak výrazná, ale venku z nich jde skoro strach.
    Moc se mi líbí detaily, to je něco úžasného.
    V sobotu jsem vyfotila saranče, ale dalo mi to pořádnou fušku, musela jsem se hodně ohýbat a všelijak nakrucovat. 😉

    Like

    1. To vôbec neviem, ktorý tvor je. Určite ho vídavám pri fotení kvetov vonku v prírode, ale ja to všetko volám kobylky 🙂 Niektoré sú zelené a iné zase hnedé. Určite je medzi nimi aj saranča 🙂

      Like

  5. Ja da hast wirklich einen schönen “Schrecker” vor die Cam bekommen und auch besser Bilder als meins! Der ging Dir ja sogar auf die Hand!
    Lieben Gruß und schönes Wochenende
    Werner

    Like

Pridaj komentár

