Iba raz

som sa nechala nalákať a kúpila som si v zľavomate kupón, ktorý obsahoval výstup výťahom do  reštaurácie UFO na konzum miešaného nápoja s koláčikom a na vyhliadkovú plošinu na Moste SNP . Reklamný leták vábil na zimný výhľad na Bratislavu.

ufo_sekt

“Vychutnajte si výhľad na zimnú Bratislavu z UFO! Vyhliadka, horúci cocktail a exkluzívny dezert iba za 9,90 € so 63 % zľavou za 9,90 €”

  • Pôvodne 26,50 €
  • Zľava 63 %
  • Ušetríte 16,60 €

Až keď to človek kúpi a ide tam, zistí, aký je to podvod. Sú to viac ako štyri roky po tom, čo sme tri zo štyroch kúpených zľavových kupónov využili. Pribalila som ich na Vianoce 2011 k vianočným darčekom obom synom, priateľke jedného syna a jeden som si nechala pre seba.  Keďže sme tam chceli ísť všetci naraz,  chceli sme mať aj pekné počasie s dobrým výhľadom na fotenie,  výber termínu nám trval tak dlho, že v čase, kedy  sme sa konečne nechali hore vyviezť výťahom, priateľka už priateľkou nebola 😦 Vlastne som už o tomto písala aj na inom blogu krátko po tom, čo sme túto akciu absolvovali.

Odvtedy chodievam na vyhliadkovú plošinu raz, dvakrát do roka, ale nekupujem si žiadne zľavové kupóny a nechodievam ani na žiadnu konzumáciu. Keby som sa už vtedy bola poriadne preklikala ich webovou stránkou, tak by som sa možno bola dozvedela, že ja sa môžem hore vyviezť zadarmo a ten minikoláčik, ktorý mi vôbec nechutil, plus jeden nápoj, by som bola oželela, prípadne by som si za desať eur kúpila niečo iné. Takto som sa to dozvedela až z oznamu na vstupných dverách.

Píšem o tomto znovu preto, že som si na to spomenula včera, keď som už čakala na výťah, aby ma odviezol hore. Práve prišla mladá dvojica s kupónmi a títo sa vyviezli hore so mnou. Celkom by ma zaujímalo, ako boli spokojní. Ja som pobudla na vyhliadkovej plošine možno aj viac ako pol hodiny a mesto som si znovu pofotila zo všetkých strán. No výhľad som nemala ani tento raz taký, aký by som si ho predstavovala 😦 Tie rakúske Alpy, teda dohľad až sto kilometrov, sa mi ešte vidieť nepodarilo.

“Nezáleží na tom, či v Bratislave žijete týždeň, rok, celý život, alebo ste prišli iba na výlet. Pohľad z vyhliadky na moste ohúri každého. Výťah vás za 45 sekúnd vyvezie z nuly rovno do nemého úžasu. Jedinečný zážitok  sa začína vo výške 95 metrov a s dohľadom až 100 kilometrov!”

Keďže sa mi zdalo, že som k mostu prišla príliš skoro, najprv som sa trošku poprechádzala po nábreží a odfotila som si UFO aj zo zeme.

Posledných desať výškových metrov po vyjdení z výťahu si musíte vyšliapať po schodoch.

Fotka  Fotka

Pozrite sa, ako vám pri pohľade z UFO celé mesto leží pri nohách!

Keď vyjdete po schodoch úplne hore, hneď prvý pohľad sa vám ponúkne na Petržalku.

A potom sa môžete vybrať ktorým smerom chcete. Ja som sa otočila na všetky strany aj viackrát.

Dunaj, Most Lafranconi, cyklochodník do Bergu a Hainburgské kopce sú vidieť na tejto fotografii.

Trošku sme sa posunuli doľava a k predošlému záberu sa pridal areál Incheby.

Znovu Petržalka

Tu je vidieť nielen Prístavný most, ale aj Slovnaft.

Keď som si približovala domy v Petržalke,  aby som mohla nájsť ten môj, uvidela som aj vzdialený Šamorín. No môj dom vidieť nie je, prekrýva ho iný.

Na tejto fotografii je pod nami Sad Janka Kráľa s časťou Petržalky, kde bývam. Je tam napríklad aj areál ekonomickej univerzity.

Pokračujem v protismere hodinových ručičiek a k Sadu Janka Kráľa sa na tejto fotografii pridal už aj kus Dunaja.

Tu je už vidieť Dunaj so všetkými tromi mostami, ktoré sú na rieke dole prúdom od Mosta SNP.

Veľká časť mesta.

Detailnejší záber, na ktorom je vidieť Vajanského nábrežie a Námestie Ľudovíta Štúra.

Na ďalšej priblíženej fotografii je vidieť Modrý kostolík a vedľa neho aj nemocnicu na Bezručovej ulici, o ktorej som tu nedávno písala.

A tu je už Staré mesto s katedrálou a v pozadí bývalé vinohrady meniace sa na obytné štvrte.

Najkrajší záber z vyhliadkovej plošiny je určite tento.

A ešte pár pohľadov ďalej od hradu, kde vidíme okrem budovy parlamentu aj novovznikajúci nešťastný Zuckermandel.

Kruh, ktorý som s fotografiami opísala, uzatváram touto fotkou. Musela som veľmi nazoomovať, aby som bratislavskú časť Diely diely videla takto.

Snažila som sa dať z každej strany nejakú fotogafiu. Tí, ktorí Bratislavu nepoznajú, si aj z týchto fotografií môžu o meste urobiť predstavu.

***

Vedeli ste, že bratislavský Nový most, na pilieroch ktorého stojí UFO jnake siedmym najväčším visiacim mostom na svete? Zároveň je hrdým členom World Federation of Great Towers spolu s vežami ako Eiffelovka, alebo Empire state building.

7 thoughts on “Iba raz

  1. Nic si z toho nedělej, Danko, každý se občas nechá nachytat.
    Co se týká slev, jsem hodně skeptická, ale to se jedná spíš o výrobky. Na hodně předražené zboží se dávají slevy snadno.
    Ať je to jak chce, UFO je velice působivé a výhled shora je úchvatný.
    Mně se moc líbí záběry se střechami a pohled na hrad, samozřejmě.
    Úžasné jsou ale všechny, Bratislava je hodně velké a zajímavé město … tedy velkoměsto.
    Já bych se v něm určitě během chvilky ztratila, i kdybych se tam narodila. 😉

    Like

  2. Liebe Daniela 🙂
    Da hast wieder mal sehr herrliche Bilder gezeigt und ich denk ich muss dieses Jahr noch mal nach Bratislava und auch auf diesen Brücken Turm wo ich ja noch nie war rauf 😉
    Gruß
    Werner

    Like

      1. Nein Daniela 🙂
        leider auch nicht…
        Dieses Jahr konnte ich einige meiner geplanten Wander – Ausflüge nicht durchführen. Hoffe im Herbst auf gutes Wetter.
        Schönes Wochenende und lieben Gruß
        Werner

        Like

Pridaj komentár

