Dnes som mala v pláne

pripraviť menu z húb. Preto som sa včera ráno vypravila vlakom na Záhorie, aby som mala surovinu na jeho prípravu. No zažila som to, čo ešte nikdy v mojom živote. Asi ste sa to už dovtípili, ako sa to dovtípil môj syn, keď som po príchode domov zahlásila, že dnešný deň je historickým míľnikom. Zaznela otázka: Nič si nenašla? Odpoveď: Nič.

To, že nerástli v tom lese za Veľkými Levármi jedlé huby, to by som ešte ako-tak pochopila. No tam neboli žiadne. Až na tých pár kúskov, ktoré tu uvidíte, naozaj žiadne! M, ktorého som na hubársky výlet nahovorila (on bol však ten, kto určil lokalitu, kam vycestujeme), a ktorý tam išiel za účelom fotenia húb, nemal čo fotiť. No aby som to uviedla na pravú mieru, nejaké dve, či tri huby našiel, ja vôbec nič. Pred mojimi očami sa všetky schovávali. To, čo ma v lese upútalo, som fotila. Keďže po celý čas pršalo, fotilo sa mi veľmi zle. Nevedela som, či mám skôr utierať sklá okuliarov, alebo sklo objektívu. Aj napriek tomu, mnohé rozmazané fotky som musela vyhodiť a tie, ktoré som si nechala, kvalitou tiež neoplývajú.

Predtým, než sme vošli do lesa, museli sme najprv zdolať diaľnicu.

Fotka Fotka

Nebyť toho, že v lese rástli rôzne machy a lišajníky, ani by nebolo čo fotiť.

Všade rástlo množstvo maličkých semenáčikov borovíc.

Občas zaujali môj zrak nejaké trávy.

Chvíľami to už vyzeralo tak, že je po daždi, že sa obloha konečne začína trhať, ale o chvíľu lialo znovu a znovu 😦

Ja som už mala topánky a ponožky v nich úplne mokré.

Aj na tieto zvieratká sme v lese mali šťastie.

Toto som ešte nestihla vyhľadať v atlase húb.

Les rastie podľa pravítka. Aj tie nové tak sadia.

Zvončeky. Tie sme videli kvitnúť dosť často.

Fotka Fotka

Ďalšie niečo, čo je z rodu húb.

Cestou späť k železničnej stanici, keď sme znovu prešli ponad diaľnicu, sme vošli ešte do malého lesíka. Ako som si pochutnávala na zrelých plodoch černíc, M si kúsok od mojej nohy všimol toto:

Jasné, že sme ho tam nechceli nechať, no nakoniec zostal tam. Bol plesnivý.

Čoho rástlo v lese neúrekom, bolo líčidlo.

Fotka Fotka

Už tesne pred vyjdením z lesa som ešte odfotila toto:

Po celý deň som frfľala, že v takom lese som ešte nikdy v živote nebola, aby tam nerástli huby. No potom som si povedala, že som aspoň bola na čerstvom vzduchu a to blaho, ktoré mi urobil stále trvajúci dážď na moju pleť, sa nedá ničím vynahradiť 🙂

Z mrazničky som pred chvíľou vytiahla polotovar. Dusenú hlivu. Keď ju idem kupovať na trh, vždy si kúpim viac, aby som si občas urýchlila varenie, pripravím ju všetku v ten deň ako polotovar a dokončím až vtedy, keď príde na ňu chuť. Ňou dnes idem zachrániť to plánované menu z húb 🙂

 

6 thoughts on “Dnes som mala v pláne

  1. Myslím, že i bez hub to byl pěkný výlet … i tak je v lese toho k vidění hodně … fotky jsou toho dokladem – jsou parádní … tady taky nic neroste …
    Ta houba co jsi nestačila vyhledat v atlasu je, myslím, kotrč … je z ní výborná polévka jako držková…
    Tak příště třeba už porostou !

    Like

    1. Normálne som sa za ten prázdny košík hanbila 😦 Keď sme prichádzali k stanici, pýtala sa ma jedna pani sediac za volantom v aute, či rastú. Najprv som nerozumela, čo sa pýta, potom mi došlo, že mi vidí v rukách košík, tak jej bolo jasné, odkiaľ ideme. Vraj toto je ešte na zbieranie húb na Záhorí skoro. Koncom augusta až v septembri sa tam treba vybrať. No ak sa mi zase podarí niekoho nahovoriť, pôjdem si to overiť. Ale určite nie tam, kde sme boli, ale na miesta, ktoré poznám z predošlých rokov.

      Like

  2. Procházka to byla krásná, Danko, houby na jídlo jsi sice nenasbírala, ale zato máš parádní fotky, přestože jsi fotila v dešti.
    Moc se mi líbí houba z podhledu, to je skvělý záběr.
    Taky daňci jsou úžasní. 🙂

    Doháním, pár dnů jsem měla nějaké výpadky internetu.

    Like

    1. Myslela som si, že pôjdem vyskúšať znovu, ale včera hlásili, že lesy na Záhorí postriekali kvôli tomu, že sa tam rozmnožil nejaký škodca. Tie húsenice, ktoré ukázali, som videla už vtedy, keď som tam bola aj ja. Vlani to bolo rovnako tak, keď prišlo obdobie zbierania húb, tak lesy postriekali. Mám také maličké podozrenie, že je to trošku aj naschvál 😦

      Like

Pridaj komentár

