Počas tohto leta

sa dunajské koryto veru nemusí sťažovať, že je prázdne. Ani si nepamätám, kedy bolo v kuse toľko vody v Dunaji, ako je za posledné mesiace. Približne na úrovni, kde bývam, je Dunaj v miernej zákrute a to miesto v jeho koryte bez vody zvykli ľudia využívať ako pláž. Toto leto sa tam asi nikto nemal šancu opaľovať a kúpať. Iba ak kačice, ktoré sa usadili na priplavenom kmeni 🙂

Na podobnej prechádzke ako poslednú nedeľu, som bola napríklad aj v júli minulého roku. Ako to tam vyzeralo vtedy, ukazujú fotografie v tomto príspevku. Ako to tam vyzerá v súčasnosti, ukazujú  nasledovné fotografie.

Aj teraz tam boli vykúpať psov.

Fotka  Fotka

Miesta, kam sa až dalo prejsť suchou nohou, je vidieť podľa toho, že tam rastie burina. Kmeň stromu, ktorý sa doplavil ktovie odkiaľ, okupujú teraz kačice.

Tie som si pofotila z rôznych uhlov.

Tým, ktorí sa preháňajú po hladine Dunaja na motorových člnoch, vysoká hladina vody neprekáža.

Zdá sa, že ani tým na brehu, ktorí si tu rozložili stany.

Dunaj je naozaj veľká rieka, ktorá sa stále mení. Aj napriek tomu, že voda v rieke je v týchto dňoch zakalená, modrá obloha nad ním spôsobila, že vyzerá ako modrá. Mal ten Strauss naozaj pravdu, keď zložil ten krásny valčík Na krásnom modrom Dunaji. Nedávno, keď som si fotila Dunaj z bratislavského hradu, doniesli sa ku mne útržky rozhovoru dvoch nemecky hovoriacich ľudí. Počula som pani povedať, že ona ešte Dunaj nikdy modrý nevidela. Tak tej pani odkazujem, aby sa lepšie pozerala 🙂 A to isté odkazujem aj tým, ktorí mali ironické poznámky k názvu môjho blogu, ktorý som venovala iba Bratislave.

 

3 thoughts on “Počas tohto leta

  1. To jsou nádherné pohodové fotky, Dani, ta modř nahoře i dole je úžasná.
    Je fajn, že vody v přírodě přibylo, loni to byla katastrofa.
    Nejhezčí jsou záběry s kačenkami, s těmi sis opravdu pěkně vyhrála. 🙂

    Like

    1. Kačice som fotila toľkokrát, že by som mohla fotky aj rozdávať 🙂 Tak ako píšem, zo všetkých možných strán, odkiaľ sa mi vyfotiť dali. O tom daždi, teda vody z neba, som písala aj pred chvíľou ako odpoveď na iný komentár. Toto leto sme jej mali celkom dosť.

      Like

Pridaj komentár

