Svetový deň fotografie

Dnes je Svetový deň fotografie. Tento blog som pôvodne chcela venovať iba fotkám,  no postupne som mala stále viac pocit, že k nim musím pridať aj zopár slov.  Takže sa z neho a tiež aj z tých ostatných, dozvedáte nielen obrazom, ale aj slovom, čo som prežila a čo som videla.

Dátum 19. august pripomína oficiálny vynález fotografie. Viac o tomto dni si môžete prečítať TU.

Austrálsky dobrodruh, bádateľ a fotograf Korske Ara zorganizoval 19. augusta 2010 prvú svetovú online galériu. S 270 fotografiami, zaslanými na stránku tohto dňa a jej návštevou milovníkmi fotografie z vyše 100 krajín, to bol prvý oficiálny Svetový deň fotografie. Odvtedy sa slávi na celom svete. Svetový deň fotografie je určený všetkým fotografom – amatérom, nadšencom aj profesionálom.

Určite je len málo z nás takých, ktorí tvrdia, že oni fotky k životu nepotrebujú, že spomienky na miesta, kde boli, čo zažili, si držia v hlave. Moja hlava je zábudlivá a rada si niektoré momenty z minulosti pripomeniem prostredníctvom fotografií. Musím sa priznať, že moje fotografovanie mnohých ľudí dosť, niektorých dokonca až veľmi, irituje 😦  Je to váš problém, nenechám sa v tomto smere obmedzovať.

Pre tých, ktorí majú fotky radi a nielen tie moje 😛, je aj tento dnešný príspevok. Sú to fotky z môjho včerajšieho cyklistického výletu. Viac o ňom si môžete pozrieť a prečítať na blogu Na cestách s Kellysom.

IMG_2885-001

IMG_2886-001

IMG_2888-001

IMG_2891-001

IMG_2939-001

IMG_2969-001

DSCN4543-001

DSCN4512-001

DSCN4513-001

DSCN4562-001

Keď som tvorila tento príspevok, zamyslela som sa aj nad sebou. Musím sa trošku zmeniť a nebyť voči sebe tak kritická. Občas sa mi stane, že sa dostanem k fotografiám, pri ktorých sa sám autor pochváli, aké pekné fotky vytvoril. Pritom, podľa mňa majú od pekných, či kvalitných veľmi ďaleko. Ale to je už vecou vkusu a nárokov každého jednotlivca. Ja tie svoje skôr haním, ako chválim. Začnem sa už aj ja správať podľa tohto porekadla – Kto ťa pochváli ak nie ty sám? 🙂

 

4 thoughts on “Svetový deň fotografie

  1. To jsem ani nevěděla, že je Světový den fotografie… i když se to dalo předpokládat, když je i světový den “všeho možného i nemožného”.
    Ráda jsem chodívala na výstavy fotografií.
    Miluju fotografie.. ať už svoje.. jsou to úžasné vzpomínky a je nádherné držet fotografii nebo album v ruce … tím se nezříkám fotografií v počítači … ale už jich mám hodně v počítači, které si chci nechat vyvolat … taky mám ráda staré foto … máme třeba svatební a vůbec z mládí pár fotek naší babi s dědou … to jsou takové poklady … no a ráda nahlížím co vyfotografovali druzí, tím se člověk taky obohatí … a často jsou to obdivuhodné fotografie … vlastně proto taky ráda chodím “k tobě” pro ta fota i povídání … původně mě chytla ta tvoje cykloturistika…
    Nechápu jak můžou tvé fotografie někoho iritovat … tak na ně nekoukám a už vůbec nekomentuji …
    Víš, je takové rčení .. co si o vás druzí myslí, to vás vůůůůbec nemusí zajímat…
    Pěknou sobotu ti přeju. Jarka

    Like

  2. Život bez fotografování a fotografií si vůbec nedovedu představit, Dani, kdysi dávno fotil můj otec, já to jako malá zkoušela taky a později jsem svoje černobílé fotky i vyvolávala.
    S digitálními fotoaparáty je všechno snadnější a záběrů se dá pořídit mnohem víc.
    Jsem moc ráda, že mám přítele, který fotí opravdu intenzivně, není nad společnou zálibu.

    Někteří lidé na fotografy koukají jako na blázny, ale co je nám po nich, my se rozhodně omezovat, nebo dokonce odradit , nedáme! 😉

    Tvoje fotky jsou skvělé, patříš k dobrým fotografům, pořizuješ skvělé záběry, které o něčem vypovídají, jsou ostré, kontrastní a mají správnou kompozici. 🙂

    Like

    1. Ja som mala svoj prvý fotoaparát až v dobre dospelom veku. Prvé dva boli analógové a až tretí už bol digitál. No už predtým som mala párkrát na nejakej dovolenke požičaný digitálny od syna. No ako píšem, fotila som vtedy len “mimoriadne” udalosti. Nie tak, ako dnes, že aj na cestu do obchodu si beriem foťák 🙂 Veľmi si ma vychválila, ani si to nezaslúžim. Veľmi pekne ďakujem!

      Like

Pridaj komentár

