Nocovky zo záhonu

Pred štyrmi rokmi som o nocovkách písala na mojom vtedajšom blogu a tomu článku som dala nadpis “Čo mi robí radosť v noci”. Ten nadpis som dala príspevku taký preto, lebo nocovky som v tom čase pestovala aj na balkóne. Aj vlani som ešte jednu mala aj na balkóne, ale tento rok som ich práve včera z kvetináča vyhodila. Boli totiž také malé, že by do konca leta vôbec nerozkvitli. Vyrástli zo semien, ktoré sa  vysiali samé z tej minuloročnej. Takže toto leto mi radosť v noci nerobia 😦 Chodiť sa na ne pozerať v noci na záhon, mám trošku od ruky.

Ako každé leto, odkedy ich pestujem, aj teraz ich mám na záhone veľa. Až na to, že zatiaľ nekvitne ani jedna biela. Mám obavy, že tie biele budem musieť zase zháňať niekde po okolí. Náhodou som včera okolo bielych išla, takže už viem, kam si pôjdem zobrať zopár semiačok. No aj napriek absencii bielych je škála farieb, ktoré mi kvitnú, celkom zaujímavá.

Cez deň vyzerajú kvety takto. Pravdepodobne dokážete rozlíšiť puky od tých, ktoré už odkvitli. Nocovka kvitne iba jednu noc.

Ale pred západom slnka, kedy som ich bola vyfotiť, už rozvijú svoje kvety do plnej krásy.

 

 

11 thoughts on “Nocovky zo záhonu

  1. Ten záhon kvetov je dosť veľký. Pracujete na ňom iba sama ? Je tam naozaj množstvo rôznych rastlín. Odkiaľ beriete vodu, lebo čakať len na dážď by bolo riziko. V našom dome totiž žijú aj takí ľudia, ktorým vadí používať na kvety vodu zo spoločných priestorov a preto tí, ktorým sa aj chcelo kvety sadiť s tým prestali.
    Pritom po rozpočítaní na všetky byty to bolo ročne úplne zanedbateľná suma.

    Like

    1. A to nevidíte ešte jeden, ten je však naozaj malý. Všetko som doteraz robila sama. Postupne som tam vysadila trvalky a letničky sa vysievajú samé. Čo sa vyseje, to je tam, už som tam nové nič nesadila. S tou vodou je to u nás presne tak, ako aj u vás. Pred domom (môj záhon je na opačnej strane ako je vchod) sú vysadené vedľa chodníka ibišteky a keď videl jeden pán sused (ktorý si ani oslovenie pán vôbec nezaslúži), že ich ďalšia suseda polieva, spýtal sa jej, či polieva svojou vodou. Takže môj záhon je naozaj závislý iba od vody z neba – čo som už viackrát na blogu písala. Toto leto mu bolo vody celkom dopriate. Pritom, keď sa postavilo toto sídlisko, boli vybudované aj hydranty na polievanie, no tie sa nepoužívaním asi znefunkčnili a dnes ani neviem, kto by tú vodu platil, keby sa ňou trávniky polievali. Ani za socíku sa nikdy nepoužili.

      Like

  2. Nočenky jsem kdysi mívala na zahrádce, ale jen obyčejné.
    Ty tvoje jsou nádherně strakaté, Dani, moc se mi líbí a kobylka na poslední fotce je úplně nejlepší! 🙂
    Měj se hezky. ☼

    Like

    1. Keď som odchádzala z bytu a synovi som oznámila, že idem dole fotiť nocovky, tak mi povedal, že ani tam nechoď, lebo pri takomto svetle nič nenafotíš. No to je na nich zlé, že rozkvitajú až podvečer, keď už je málo svetla. Ráno som ich ani neskúšala ísť fotiť, lebo tam aj vtedy tieni vedľajší vchod, takže svetla nie je o nič viac. No a kobylka sa tam vyskytla, tak som ju sem dala tiež 🙂

      Like

  3. Dobrý deň, ja som nocovky vysievala tento rok prvýkrát z kúpených semien, no už vidím, že príliš neskoro. Mrzlo totiž u nás ešte aj 20. mája tento rok. Bála som sa ich vysiať priamo, tak som predpestovala. No končí leto a ešte stále sú dosť malé a neviem, či sa kvitnutia vôbec dočkám. A tak ani neviem, či sa mi vysejemení niečo. Mohla by som Vás poprosiť o pár semien? Vopred ďakujem. Ivka

    Like

    1. Presne, ako píšete, tento rok vyrástli nocovky veľmi neskoro. Ani tie moje zatiaľ nekvitnú, nemajú ani len puky. No verím a dúfam, že do konca leta ešte rozkvitnú. Ja ich pestujem na záhone pri paneláku, kde nemám možnosť kvety polievať, takže majú ťažký život 😦 Na balkóne mi už jedna kvitne, keďže tú pravidelne denne polievam.
      http://kazdydenjeibaraz.blogspot.sk/2017/07/207-2017.html
      Mohli by ste sa mi pripomenúť až niekedy začiatkom septembra? To už bude určite niečo kvitnúť.
      Ja ich už nevysievam, vysievajú sa mi samé. Dnes som náhodou išla okolo miesta, kde každé leto kvitne množstvo nocoviek, teraz je tam len jedna jediná. Ale už krásne kvitne.

      Like

Pridaj komentár

