Mne aj cesta do obchodu

vzdialeného len necelých päťsto metrov, trvá niekedy dosť dlho. A to vtedy, keď si so sebou zoberiem fotoaparát a fotím všetko, čo vidím okolo. Tak to bolo aj naposledy. Nešla som popri hlavnej ceste, ale vybrala som sa poza susediacich Saleziánov. Fotila som to, čo sa ponúkalo môjmu objektívu popri chodníku. A to si teraz pri písaní uvedomujem, že som zabudla vyfotiť to, čo rastie za plotom školského pozemku. Dozrievajúce gaštany.

Hneď za vedľajším domom nás na jar svojimi bielymi kvetmi a koncom leta zase žltými plodmi púta už roky mirabelka. K nej som musela urobiť pár krokov navyše, aby som si mohla zvečniť to, čo bolo pod ňou. Tá je každoročne obsypaná plodmi a tie končia pravidelne takto na zemi 😦

Po niekoľkých metroch som prechádzala okolo plota, ktorý je obrastený rôznymi popínavými rastlinami. Okrem divého hrozna aj týmito krásnymi bielymi kvetmi povojníka. Myslím si, že táto rastlina by si zaslúžila miesto aj v záhradkách. Jej kvety nie sú o nič menej pekné, ako aj tie, ktoré sa v záhradách pestujú a majú farby modrých a fialových odtieňov. To, že ja som na tieto kvety trošku zaťažená, vyplýva možno aj z tohto.

Fotka   Fotka

Len kúsok ďalej ma veľmi prekvapili kvety tejto rastliny. Zatiaľ som neprišla na to, či je to tekvica, či melón alebo iný podobný druh. Ako sa tam táto rastlina dostala, mi je celkom záhadné. Aby som si kvet a maličký plod mohla vôbec vyfotiť, musela som ho očistiť od žihľavy, ktorej je tam neúrekom.

Včeličky sa činili, takže až na to nezabudnem, budem sledovať, či z ďalších kvetov niečo vyrastie.

V susedstve tekvice sú dve divé jablone, baza čierna a ker šípovej ruže.

Aj tu rastú popri chodníku rastlinky, o ktorých som písala iba nedávno. Slezy.

Fotka   Fotka

 

 

 

 

 

 

Jaj! Veď ja nechcem ísť do pivárne. Spiatočka, ja idem predsa na nákup.

Keď som zabočila, uvidela som váľať sa pod stromom niekoľko plodov.

Na strome je ich ešte zopár, dokonca niektoré už aj hnilé.

Od tohto stromu už nemusím ísť ďaleko a som pri objekte obchodu. Tu moja cesta končí. Všetky doterajšie fotografie až na mirabelky, som urobila na pozemkoch “nikoho”. Nikto ich roky nečistí, nekosí. Máme tu takých dosť.

Keď som už bola na úrovni obchodu, urobila som si aj jednu odrazku, ktorá sa vytvorila na dverách, ktoré sa nepoužívajú. Nevšimla som si nikdy vo vnútri, či to náhodou nie je únikový východ. Až doma som si všimla, že nad týmito dverami, v ktorých sa odrážali okolité domy, je nejaká kamera. Pravdepodobne znamená to, že je obchod sledovaný kamerou.

Fotka   Fotka

Cestou domov už nemám šancu fotiť. Chýba mi tretia ruka 🙂 Idem vždy tou najkratšou cestou, zväčša sa odveziem autobusom.

 

 

5 thoughts on “Mne aj cesta do obchodu

    1. Jarka, mnohí nemusia kvôli takýmto záberom vôbec vyjsť von na ulicu, majú to všetko doma. Naše sídlisko bolo postavené na mieste, kde boli kedysi záhrady a tie ovocné stromy tu asi zostali ešte z tých čias. Pekné dni aj tebe!

      Like

  1. Ty se máš, Danko, že můžeš fotit cestou do obchodu takové pěkné a zajímavé věci.
    Já to mám do obchodu asi 5 minut a na focení nikde nic.
    Škoda těch mirabelek, když jsem je viděla, začaly se mi sbíhat sliny, mám je moc ráda.
    Krásné fotky všedního dne, nejvíc se mi líbí ty bílé květy, znám je pod názvem opletník plotní.
    Měj se hezky. 🙂

    Like

    1. Ja si nájdem vždy niečo, aj keď idem inou cestou do obchodu, ale táto je zaujímavejšia 🙂 Už som tu na blogu raz mala fotky aj z tej inej cesty, boli to čakanky a iné kvety, ktoré rástli v tom čase pri ceste. O povojníku som tu už tiež článok mala.
      Ďakujem za návštevu a maj sa tiež fajn.

      Like

Pridaj komentár

