Šulianske jazero

Na rozdiel od môjho cyklistického blogu, kde som o tomto mieste už písala viackrát, na tomto blogu som ho zatiaľ spomenula iba raz. Aj to iba tak okrajovo. Preto som sa rozhodla, že dnešný príspevok venujem Šulianskemu jazeru, ktoré je od môjho bydliska vzdialené 37 km. Samotné jazero sa nachádza na ostrove medzi starým a novým korytom Dunaja, resp. medzi Dunajom a novým kanálom, ktorý je súčasťou Vodného diela Gabčíkovo. Rekreačná oblasť Šulianskeho jazera sa nachádza v Chránenej krajinnej oblasti Dunajské Luhy. Štrkovisko, bývalá materiálová jama, vzniklo hospodárskou činnosťou pri bágrovaní štrkopieskov pre potreby výstavby Vodného diela Gabčíkovo.

Pri tomto jazere som bola veľakrát, viackrát som ho už aj fotila, ale ešte nikdy som ho neobišla celé. Na to by som potrebovala viac času, ako len prísť na krátku návštevu. Aj tieto fotky ukazujú iba malý kúsok jazera. Sú zo stredy tohto týždňa, kedy bol pekný slnečný letný deň, ale vo vode ani pri vode nebolo nikoho. Predošlých niekoľko dní sa   dosť citeľne ochladilo, aj voda v jazere vychladla. Na prechádzku po brehoch jazera bolo počasie priam ideálne.

Jazero má hĺbku až 15 metrov, a tak ho okrem rybárov vyhľadávajú aj potápači.

Kto by mal záujem vidieť ešte nejaké iné fotky z mojich ciest k Šulianskemu jazeru, môže si vyhľadať príspevky týkajúce sa tohto miesta na blogu Na cestách s Kellysom.

 

2 thoughts on “Šulianske jazero

  1. Jezero je nádherné, Dani, má krásně čistou vodu a moc pěkné okolí.
    Snímky jsi pořídila skvělé, počasí bylo na takový výlet perfektní.
    Moc se mi líbí zátiší s loďkami, to mám ráda.
    Zítra se chystáme na výlet, taky bych chtěla někam k vodě, jenže velké rybníky jsou od nás dost daleko.
    Užij si příjemný víkend! 🙂 Hanka

    Like

    1. Voda v jazere zvykla byť ešte čistejšia, ako je teraz. Na dne je totiž usadená vrstva, ktorá sa tam dostala po posledných dunajských záplavách 😦 Myslím, že naposledy to bolo pred tromi rokmi, ale vtedy bolo toto jazero súčasťou Dunaja. Staré koryto Dunaja je totiž veľmi blízko. Dávno som pri ňom nebola, musím sa raz aj tam vybrať.

      Like

Pridaj komentár

