Pätnásť rokov

je dnes tomu, čo padli Dvojičky. Bola som práve na trojtýždňovej dovolenke v Turecku. O udalosti som sa dozvedela počas popoludňajšej siesty, kedy mi prišla do mobilu správa od synov, čo sa stalo v New Yorku.  O pravdivosti jej obsahu som sa presvedčila vo chvíli, keď som si v hotelovej izbe zapla televízor. Svet sa odvtedy veľmi zmenil. K horšiemu. Pocítili sme to už aj na letisku pri ceste domov.

Posledných pätnásť rokov v mojom živote sa tiež veľa udialo. V tomto období som sa popasovala s nepríjemným ochorením, v tomto období som mala svoje posledné pracovné miesto ako zamestnanec, zažila som si aj to, čo je to byť nezamestnaným a mala som tú česť vidieť, ako to funguje na našich úradoch práce, niekoľko rokov som venovala svojej živnosti a nakoniec v poslednom roku som sa stala aj predčasnou dôchodkyňou. Rok aj pár mesiacov mi zostávalo do toho zákonného odchodu.  Stala sa zo mňa zrelá žena so šestkou na začiatku dvojčísla môjho veku (čo už, zajtra ma aj Marika Gombitová dobehne).  Na   pätnásť rokov môjho života toho bolo dosť.

Za posledných pätnásť rokov odišlo z tohto sveta viac mojich známych, ale aj blízkych. Mohlo sa stať aj oveľa viac, ale nestalo sa, alebo sa aj stalo a ja to tu buď nechcem spomínať alebo si na mnohé udalosti v tomto momente nespomínam. Totiž už aj ja začínam zabúdať 😦 Ach, aké je to nepríjemné! Naposledy sa mi to stalo pred pár dňami, keď som si pri bicyklovaní fotila žlto kvitnúce rastliny.

Pristavila sa pri mne mladá slečna, že či jej neviem povedať názov toho, čo fotím. A v mojej hlave nastala okamžitá tma. Ani za ten svet som si nedokázala spomenúť na slovo vratič. Spomenula som si naňho úplne mimovoľne, po prejdení možno jedného kilometra. Slečne som však poradila, akú pomôcku má použiť pri googlení. Priznala som sa jej, že som na blogu o tejto rastline písala a že nech ju hľadá ako prírodný repelent. Pravdepodobne názov našla, lebo práve v ten deň si na oboch mojich blogoch vyhľadal niekto staré články o tejto rastline.

A to je dnes dôvod, aby som tie fotky, pri fotení ktorých vznikol ten krátky rozhovor, znovu zverejnila.  O rastline som už písala, takže nateraz budú už len fotky. Pevne verím a dúfam, že keď sa ma niekto nabudúce spýta, ako sa volá rastlina s tými žltými guličkovými kvetmi, že zo mňa okamžite vypadne, že je to vratič obyčajný (Tanacetum vulgare L.).

dscn0459fs15

dscn0460fs15

dscn0470fs15

Ešte posledné dva obrázky. Jeden je z polovice júla, kedy som rastlinu videla kvitnúť prvý raz a druhý je z tohto týždňa.

 

Milí moji! Ako je to s vami a so zabúdaním?

Keď som pred chvíľou vkladala fotky so žltým kvetom, spomenula som si aj na to, že ako blogerka som sa v minulosti zúčastňovala rôznych fotovýmien a jednou bola aj tá, ktorá sa volala “Monday Mellow Yellows”, do ktorej som prispela niekoľkými fotografiami. Boli medzi nimi aj fotografie vratiča obyčajného.

4 thoughts on “Pätnásť rokov

  1. Nepamatuji si, co jsem dělala 11. září před patnácti roky, Danko. Vím jen, že pád dvojčat byl příšerný šok, takže jsem určitě sledovala zprávy.
    Jinak jsem na tom s pamětí bídně. Je to zvláštní, ale vratič mi taky často vypadne z hlavy.
    Roste všude, dobře ho znám, ale občas mám zatmění. Nic si z toho nedělej, bude hůř. 😉
    Já ani kolikrát nevím, co jsem dělala předešlý den a někdy přemýšlím, jaký je vlastně den v týdnu. 😀

    Like

    1. Ja si to určite tak dobre pamätám hlavne preto, že som bola práve na tej dovolenke. Včera som sa bola znovu bicyklovať a pri každej rastline so žltými guličkovými kvetmi som si v duchu hovorila – vratič, vratič 🙂 Našťastie sa ma nikto nepýtal na meno nejakej ďalšej rastliny 🙂

      Like

Pridaj komentár

