Za celoročnú starostlivosť

by som očakávala aj nejakú protislužbu. V zime kŕmim, v lete zase podávam osvieženie v podobe vody na pitie aj na kúpeľ. O sýkorky, ale aj o iné malé vtáčiky je na našom balkóne postarané dobre. Môžete sa o tom presvedčiť napríklad aj TU. Preto by som si myslela, že dostanem niečo naspäť. Že čo? Napríklad vyzobanie húseníc, ktoré mi už dobrý mesiac vyžierajú muškáty, likvidovanie vošiek, ktoré mi napadli ibišteky. Ale ani jedno, ani druhé. O všetky rastliny a o likvidáciu ich škodcov sa musím starať sama  😦

Už skôr som tu chcela pripraviť jeden článok, ktorý by som venovala iba muškátom na balkóne. Nedostala som sa k tomu a fotky, aké boli krásne, sem dám až teraz.

Už nejaký čas som si všímala, že moje nádherné muškáty začínajú chradnúť. Dlho som nevedela nájsť príčinu toho, čo im je. Až vtedy, keď som si všimla napadané malé čierne bodky. Tie boli znakom toho, že sú v muškátoch húsenice. Zobrala som si dodatočné dioptrie a začala som hľadať. Nebolo jednoduché ich v tých listoch a kvetoch nájsť.

Húsenice vyžierajú púčiky, tie potom žltnú a nekvitnú.

dscn1244h

dscn1243h

Fotka zo včerajšieho podvečera. Myslela som si, že húsenice som zlikvidovala. Ale kdeže! Dnes ráno som objavila ďalšiu 😦

img_4025

 

 

4 thoughts on “Za celoročnú starostlivosť

        1. Včera som preložila nádobku s vodou úplne k hrantíku s muškátmi, boli sa tu kúpať sýkorky, aj brhlík sa bol zase pozrieť, ale muškáty ich vôbec nezaujímajú 😦 No asi som našla poslednú húsenicu, už viem, s čím som ich priniesla domov. Ak si spomínaš na môj posledný článok o slezoch, tam som mala svetloružové aj tmavofialové. Z oboch som si priniesla domov a v nich som včera našla tiež húsenicu.

          Like

Pridaj komentár

